برگزیدگان مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در قم معرفی شدند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: نخستین مسابقه ملی طراحی و ساخت انگشتر با حضور هیئت داوران کشوری در خانه تاریخی زند برگزار و آثار رسیده به این مسابقه، داوری شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در قم معرفی شدند
شناسه : 35162 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی قم، علیرضا ارجمندی با اعلام این خبر افزود: در این مسابقه که حدود ۴۱ انگشترساز آثار خود را ارائه کرده بودند، در رشته‌های پنج‌گانه رکاب‌سازی، حکاکی، مخراج زنی، گوهرتراشی و قلم‌زنی به رقابت پرداختند.

وی با بیان این‌که مسابقه طراحی و ساخت انگشتر به مناسبت ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر ایران و همچنین به منظور نمایش توانمندی‌ها و شناسایی استعدادهای برتر هنرمندان انگشترساز قم ترتیب یافت،گفت: در این رقابت هنرمندانی از شهرهای تهران، اراک، گرگان، اهواز، زنجان و تبریز شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این مسابقه عباس قانعی‌فرد در رشته ساخت رکاب، محمد امینی‌سرور در رشته مخراج‌کاری، محسن کریمی در رشته حکاکی‌ نگین، محمد فاتحی در رشته قلمزنی و محسن اسماعیلیان در رشته تراش‌سنگ، حائر رتبه‌های برتر شدند.

ارجمندی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود این برنامه با حضور شرکت‌کنندگان در سالن وتوس برگزار و از هنرمندان برگزیده تقدیر شود، اما به علت شرایط قرمز کرونایی شهر قم و لزوم عمل به دستورات ستاد ملی کرونا، داوری این مسابقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و تقدیر از برترین‌های مسابقه به زمان آینده موکول شد.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.