تدوین طرح جامع ۱۰ ساله با افزایش حریم شهری در قم/ اقتصاد شهری به معنای فروش تراکم نیست

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از تدوین طرح جامع ۱۰ ساله شهری خبر داد و گفت: در طرح جدید، بدون شک شاهد افزایش حریم شهری هستیم و به محدوده شهری قم اضافه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین طرح جامع ۱۰ ساله با افزایش حریم شهری در قم/ اقتصاد شهری به معنای فروش تراکم نیست
شناسه : 35154 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جان‌قربان اظهار داشت: در حال حاضر بودجه‌ریزی تمام برنامه‌های پنج‌ساله شهرداری که خوشبختانه برنامه دوم آن نیز تدوین‌شده، برگرفته از طرح‌های توسعه شهری و تفصیلی تهیه‌شده در این معاونت است.

وی افزود: این طرح‌ها در رابطه با اجرای طرح‌های توسعه شهری، معابر شهری، تقاطع‌ها، حمل‌ونقل، ایجاد و توسعه فضای سبز و همچنین در ارتباط با اقتصاد شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این معاونت موضوع‌های مهم ازجمله تهیه طرح‌های توسعه شهری، طرح‌های تفصیلی، جامع و موضعی را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح‌ها باید نقشه راه شهرداری در توسعه شهری باشد، گفت: طرحی که تهیه می‌شود باید منعطف و بر اساس شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک شهر تدوین شود.

جان‌قربان خاطرنشان کرد: طرح جامع شهری که تهیه می‌شود، باید بتواند آثار درآمدی خود را در دو بخش مردمی در اقتصاد شهری و هم درآمدی را به دنبال داشته به‌طوری‌که شهرداری‌ها بتوانند از اقتصاد شهری و طرح‌های توسعه شهری، شهر را اداره کنند.

وی با بیان اینکه بخش اقتصادی در تدوین طرح‌های شهری بسیار مهم است، ابراز کرد: معاونت شهرسازی و معماری باید در طرح‌هایی که تهیه می‌کند اقتصاد شهری را نیز در اولویت قرار دهند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تأکید بر اینکه اقتصاد شهری نیز نباید به معنای فروش تراکم و یا ولنگاری خارج از ضوابط و مقررات شهرسازی باشد، اضافه کرد: بلکه این طرح‌ها باید منعطف و پاسخگوی اقتصاد شهری به‌عنوان یکی از ارکان مهم در تهیه طرح‌ها و هزینه‌های شهر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح‌های جامع شهری هر ۱۰ تا ۱۵ سال تهیه می‌شود، یادآور شد: وظیفه تهیه این طرح با اداره کل راه و شهرسازی استان است و با توجه به پایان افق طرح جامع شهرداری قم در سال ۱۴۰۰، از نیمه دوم سال ۹۹ در مکاتبه با این اداره کل اقدام به تدوین طرح جدید شهری قم شده است.

وی با بیان اینکه پس از تهیه طرح جامع، شهرداری با انتخاب مشاور اقدام به تهیه طرح تفصیلی جدید می‌کند که این مهم نیز سه تا چهار سال به طول می‌انجامد، افزود: در طرح جامع جدید شهری به‌منظور سکونت، کسب‌وکار و سایر فعالیت‌ها بر اساس رشد جمعیت، بدون شک شاهد افزایش حریم شهری هستیم و به محدوده شهری قم اضافه می‌شود.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.