نگرش مردم به نمای ساختمان باید تغییر کند

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم با اشاره به رسالت طراحان در خلق نمای مطلوب، گفت: تغییر ذائقه اجتماعی و فرهنگی مردم، رسالت طراحان را نیز تحت تأثیر قرار داده که در این زمینه، توسعه آموزش و آگاهی بخشی به مردم می‌تواند سهم مؤثری در بهبود سلیقه و نگرش مردم نسبت به انتخاب نما داشته باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگرش مردم به نمای ساختمان باید تغییر کند
شناسه : 35152 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود میلانی در خصوص شاخص‌های نمای مطلوب، بیان کرد: تناسبات، تمیزی، با معنا بودن، نظم و تعادل و وابستگی به مکان و همچنین استحکام و ایمنی از مهم ترین شاخص‌های یک نمای مطلوب هستند.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم در ادامه با اشاره به چالش‌های حوزه طراحی نمای ساختمان که منجر به سیما و منظر شهر می‌شود، تصریح کرد: نماها در حقیقت می‌توانند بیانگر هویت و درک ذهنی طراح باشند که به همین خاطر در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز موثرند.

میلانی با بیان اینکه دسترسی به متخصصان متعهد در حوزه طراحی دشوار است، اظهار کرد: در خصوص طراحی نما، نابسامانی هویتی، اغتشاش بصری و عدم ایمنی و سازگاری از مسائلی هستند که سبب مخدوشی سیما و منظر شهر می‌شوند.

وی با اشاره به رسالت طراحان در خلق نمای مطلوب، تصریح کرد: تغییر ذائقه اجتماعی و فرهنگی مردم، رسالت طراحان را نیز تحت تاثیر قرار داده است که در این راستا توسعه آموزش و آگاهی بخشی به مردم می‌تواند سهم به سزایی در بهبود سلیقه مردم نسبت به انتخاب نما داشته باشد.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم در خصوص تأثیرات نمای مطلوب در سبک زندگی شهروندی، بیان کرد: نمای ساختمان را می‌توان به لباس تشبیه کرد که به نوعی نشانگر شخصیت هر فرد است، همین موضوع می‌تواند تأثیرات پوشش یک ساختمان و شهر را بر فرد یا جمع بیان کند.

میلانی در ادامه افزود: طراحان یا سازنده‌های نما در ایجاد اختلال یا نظم و آرامش یک مجموعه در سیمای شهری مؤثر هستند.

وی در خصوص اقدامات شهروندان در راستای بهبود نمای ساختمان ها و همکاری شهرداری در این زمینه، به نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی بخشی به شهروندان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نمای ساختمان‌ها صرفاً جنبه زیبایی ندارد و درباره بهبود نماها باید شهروندان را آگاه کرد و در سایه همدلی سایر دستگاه ها به رشد و بلوغ فکری در این زمینه رسید.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.