قمی‌ها امسال سوار مترو می‌شوند

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه شهروندان قمی امسال سوار مترو می‌شوند، گفت: با توجه به وعده داده‌شده خردادماه ۱۴۰۰، تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم انجام می‌شود و پس از انجام تست‌های آزمایشی حرکت قطار که به‌طورمعمول بین سه تا شش ماه است، شهروندان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت(س) می‌توانند سوار مترو شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قمی‌ها امسال سوار مترو می‌شوند
شناسه : 35109 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از روند اجرای پروژه قطار شهری قم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خبرنگاران نقش مؤثر و بسزایی در انعکاس فعالیت‌های مترو دارند و درخواست ما این است که بیش‌ازپیش، فعالیت‌های زیرزمینی این طرح بزرگ و تأثیرگذار شهری را رسانه‌ای کرده و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه امروز مردم باید بدانند که چه اتفاقی در زیرزمین و در عمق ۲۲ متری زمین صورت می‌گیرد، افزود: اجرای طرح عمرانی در این عمق زمین کار دشواری است و باید به تمام کارگران و مهندسان عزیز و زحمت‌کش نیز خدا قوت عرض کنیم.

درویشی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ اجرای متروی قم آغازشده و در حال حاضر نیز با قدرت در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این طرح مشکل مالی نداریم و مشکلات موجود، مشکلات قراردادی است که در حال برطرف شدن است.

وی ابراز کرد: با توجه به وعده داده‌شده خردادماه ۱۴۰۰ تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم را انجام دهیم و پس از انجام تست‌های آزمایشی حرکت قطار که به‌طورمعمول بین سه تا شش ماه است، شهروندان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت(س) می‌توانند سوار مترو شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مشخصات خط یک قطار شهری قم بیان کرد: این طرح بزرگ عمرانی شهری با دارا بودن ۱۴ ایستگاه دارای ۱۴.۸ کیلومتر طول است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است مرحله نخست این خط حدفاصل دو ایستگاه ۹ و ۱۴ به طول شش کیلومتر تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

درویشی یادآور شد: طول متوسط هر ایستگاه ۱۱۰ متر بوده و فاصله بین ایستگاه‌ها بین ۶۶۰ تا یک هزار و ۹۸۰ متر و به‌طور متوسط حدود یک کیلومتر است که ظرفیت حمل مسافر برای خط یک متروی قم ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر در ساعت پیش‌بینی‌شده و فاصله زمانی اعزام قطارها نیز ۱۵۰ ثانیه است.

وی اظهار داشت: تعداد قطارهایی که قرار است در این مسیر کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۲۶ رام و هر رام نیز شامل ۵ واگن است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.