توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه قم؛

۸۴ سری جهیزیه کامل به نوعروسان قمی اهدا شد

شهر بیست/ 84 سری کامل جهیزیه که با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان قم و مردم و خیرین استان تهیه شده بود، در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) تحویل 84 نوعروس نیازمند قمی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۴ سری جهیزیه کامل به نوعروسان قمی اهدا شد
شناسه : 3510 | انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مراسم افتتاح ۹۸ پروژه عمرانی در حوزه محرومیت زدایی در استان قم با اعتبار ۳٫۵ میلیارد تومان و نیز اهدای ۸۴ سری جهیزیه کامل به نوعروسان قمی ظهر امروز به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مدیران ملی و استانی در سالن شهید اخلاقی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.

در این مراسم، سردار سید ضیاء الدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران، در سخنانی با بیان اینکه استحکام در ساخت‌وسازها، توجه به کیفیت، اقتصادی بودن قیمت پروژه‌ها و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه پاسداران مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سپاه ۲۰ میلیارد تومان پروژه‌ محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و غیرعمرانی در استان قم اجرا کرده است که احداث و تعمیر مساجد، احداث و تکمیل خانه محرومین و احداث و تکمیل مدارس جزو این پروژه‌ها هستند. 

اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در قم با اعتبار 20 میلیارد تومان

وی افزود: تهیه جهیزیه از جمله اقدامات غیرعمرانی سپاه در زمینه محرومیت زدایی در استان قم است، در زمینه امنیت غذایی، اشتغال و تسطیح اراضی کشاورزی کارهایی را در سال آینده در این استان انجام می‌دهیم.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران تصریح کرد: احداث مسکن مددجویی، تأمین آب و ایجاد اشتغال اولویت‌های سپاه در مناطق محروم قم است و آمادگی اجرای اقدامات مشترک در این زمینه با دستگاه‌های مختلف استان هستیم، مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های دارای معلول در اولویت احداث مسکن هستند.

همچنین علی دستوری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به پروژه‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان اظهار کرد: از سال ۸۹ تا سال ۹۶، ۷۰۸ پروژه عمرانی توسط این سازمان در خصوص ساخت و تکمیل مساجد، خانه عالم، حوزه علمیه، پروژه آبرسانی و کارگاه‌های اشتغال به اجرا درآمد و ۶ میلیارد تومان اعتبار از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای احداث این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرد. 

برنامه سپاه برای احداث 200 واحد مسکونی برای نیازمندان در قم

وی افزود: در سال جاری ۴۰۰ اردوی جهادی داشتیم که بیشتر این اردوها در داخل استان بود، امسال ۴۰ هزار نفر روز اردوی جهادی در سازمان بسیج سازندگی استان قم داشتیم، این سازمان به دنبال کمک به دولت است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم افزود: تهیه و توزیع جهیزیه از جمله برنامه‌های غیرعمرانی این سازمان است و سازمان در سال جاری ۱۵۴ سری جهیزیه کامل تهیه و توزیع کرد، به دنبال تهیه و توزیع ۵۰۰ جهیزیه در سال آینده هستیم تا هیچ زوج نیازمندی در استان به دنبال نداشتن جهیزیه، تشکیل زندگی مشترکشان به عقب نیفتد.

دستوری با اشاره به کمک‌های غیرنقدی سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار کرد: این سازمان هزار و ۲۰۰ سبد لوازم التحریر، هزار و ۲۸۰ سبد معیشت و ۳۱۰ سبد البسه و پوشاک در سال جاری بین نیازمندان استان توزیع کرد و نهادهایی همچون قرارگاه خاتم الانبیا و آستان قدس رضوی به سازمان در این زمینه کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان قم از ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی سپاه، ۵۰۴ پروژه است که از جمله این پروژه‌ها احداث ۲۰۰ خانه برای محرومین و نیازمندان، احداث هشت کارگاه اشتغال و ۱۱ پروژه هسازی معابر و ۱۰۰ نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی است.

همچنین سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه سپاه هیچ وظیفه ای برای قم جز خدمت به مردم در ابعاد مختلف نمی‌شناسد، اظهار کرد: در طول ماه‌های اخیر از مناطق محروم این شهر به صورت علنی و پنهانی بازدید داشتم، سپاه پروژه‌هایی را در زمینه محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان اجرا کرده است، سپاه شأنی جز خدمت رسانی برای خود قائل نیست.

شهر قم محل امید رهبری است/سپاه شأنی جز خدمت رسانی برای خود قائل نیست

همچنین آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در سخنانی اظهار کرد: شرایط کنونی ازدواج‌ها سخت شده است و در این شرایط باید از تشریفات و چشم و هم‌چشمی‌ها پرهیز کرد، در جامعه اسلامی نباید فقیری باقی بماند و کمک به نیازمندان بدون منت جزو دستورات دین اسلام است.

وی افزود: سپاه پاسداران در تمام عرصه‌ها سرافراز است و در عرصه سازندگی در دورترین نقاط کشور، سپاه براساس رسالت سترگ خود برای خدمت رسانی حضور دارد.

سپاه پاسداران در تمام عرصه‌ها سرافراز است

در بخش پایانی مراسم با حضور مدیران ملی و استانی، ۸۴ سری کامل جهیزیه که با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان قم و مردم و خیرین استان تهیه شده بود، تحویل ۸۴ نوعروس نیازمند قمی شد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.