کاهش تخلفات شهری در قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از کاهش تخلفات شهری در قم خبر داد و گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراستاندارد، علاوه بر مشکلات سیما و منظر شهری و گسترش غیراصولی شهری، موجب حوادث ناشی از ناایمنی و نبود استحکام بنا برای شهروندان می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش تخلفات شهری در قم
شناسه : 35068 | انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهمیت نظارت بر روند ساخت‌وسازهای شهری، اظهار داشت: ایجاد حساسیت و تشدید بر نظارت ساخت‌وسازها در شهرستان از توسعه بی‌رویه حاشیه‌نشینی و ساخت‌وسازهای غیراصولی در آن جلوگیری می‌کند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ابراز کرد: رعایت اصول ساخت‌وساز زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی شهری را در تمامی زمینه‌ها ازجمله عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی را در بردارد.

شفیعی با اشاره به نقش مهم تعاملات بین دستگاه‌های استانی در کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر، تصریح کرد: تعاملات ارزنده‌ای را با دستگاه‌های قضایی و انتظامی در مباحث مختلف رفع تخلفات شهری ازجمله سد معبر، ساماندهی دست‌فروشان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر داشته‌ایم که بحمدالله توفیقات ارزنده‌ای را در کنترل مؤثر این نوع تخلفات در شهر شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت گذشته و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراستاندارد، علاوه بر مشکلات سیما و منظر شهری و گسترش غیراصولی شهری می‌تواند حوادث ناگوار احتمالی ناشی از ناایمنی وعدم استحکام بنا را برای شهروندان به همراه داشته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: تحول در ارتقا سطح ایمنی و اصول فنی و شهرسازی با رعایت تمامی ضوابط و مقررات شهری در مناطق هشتگانه به‌ویژه در حاشیه شهری، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط استان و همراهی عموم شهروندان در توجه به حقوق شهروندی برای داشتن سکونتگاه‌های زیبا و مقاوم است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.