کاهش تخلفات شهری در قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از کاهش تخلفات شهری در قم خبر داد و گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراستاندارد، علاوه بر مشکلات سیما و منظر شهری و گسترش غیراصولی شهری، موجب حوادث ناشی از ناایمنی و نبود استحکام بنا برای شهروندان می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش تخلفات شهری در قم
شناسه : 35068 | انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهمیت نظارت بر روند ساخت‌وسازهای شهری، اظهار داشت: ایجاد حساسیت و تشدید بر نظارت ساخت‌وسازها در شهرستان از توسعه بی‌رویه حاشیه‌نشینی و ساخت‌وسازهای غیراصولی در آن جلوگیری می‌کند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ابراز کرد: رعایت اصول ساخت‌وساز زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی شهری را در تمامی زمینه‌ها ازجمله عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی را در بردارد.

شفیعی با اشاره به نقش مهم تعاملات بین دستگاه‌های استانی در کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر، تصریح کرد: تعاملات ارزنده‌ای را با دستگاه‌های قضایی و انتظامی در مباحث مختلف رفع تخلفات شهری ازجمله سد معبر، ساماندهی دست‌فروشان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر داشته‌ایم که بحمدالله توفیقات ارزنده‌ای را در کنترل مؤثر این نوع تخلفات در شهر شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت گذشته و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراستاندارد، علاوه بر مشکلات سیما و منظر شهری و گسترش غیراصولی شهری می‌تواند حوادث ناگوار احتمالی ناشی از ناایمنی وعدم استحکام بنا را برای شهروندان به همراه داشته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: تحول در ارتقا سطح ایمنی و اصول فنی و شهرسازی با رعایت تمامی ضوابط و مقررات شهری در مناطق هشتگانه به‌ویژه در حاشیه شهری، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط استان و همراهی عموم شهروندان در توجه به حقوق شهروندی برای داشتن سکونتگاه‌های زیبا و مقاوم است.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.