شرایط مرخصی محکومین مالی در قم فراهم می‌شود

رئیس کل دادگستری قم با بیان این که کاهش جمعیت کیفری هدف‌دار جزء اولویت‌های مجموعه قضایی قم در سال جاری است، گفت: اعطای مرخصی منتج به پایان حبس به زندانیان قم افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شرایط مرخصی محکومین مالی در قم فراهم می‌شود
شناسه : 35043 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری در جلسه شورای قضایی استان که به میزبانی اداره کل زندان‌های قم برگزار شد، ضمن تأکید بر اصلاح مجرمین، گفت: کاهش جمعیت کیفری هدف‌دار جزء اولویت‌های مجموعه قضایی قم در سال جاری است.

وی بیان داشت: اعطای مرخصی منتهی به آزادی در زندان‌های قم در سال جاری جزء اتفاقات مهم است و با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، مرخصی مددجویان واجد شرایط به مناسبت ماه رمضان تمدید خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان افزود: ما در آستانه انتخابات مهمی هستیم که باید زمینه شرکت مددجویان در انتخابات فراهم شود.

مظفری تصریح کرد: از ظرفیت صداوسیما در جهت برنامه ویژه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و تشویق و ترغیب خیرین و نیکوکاران استان به کمک در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تأمین معاش خانواده زندانیان نیازمند، استفاده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قم افزود: تلاش می‌کنیم به مناسبت ماه مبارک رمضان، شرایط مرخصی محکومین مالی که مدت زیادی است در زندان هستند و امکان پرداخت ندارند، فراهم شود تا این زندانیان ماه مبارک رمضان را در پیش خانواده خود بگذرانند.

رئیس شورای قضایی استان به استفاده حداکثری از دادرسی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: حضور قضات در زندان‌ها در سال جاری با هدف رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان چه به صورت حضوری و چه به صورت الکترونیکی مورد تأکید است.

رنجبر مدیر کل زندان‌ها در ابتدای جلسه ضمن بیان گزارش جامعی از عملکرد اداره کل زندان‌های استان به ویژه در بخش قضایی بیان داشت: با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب قم، در سالی که گذشت در بخش مرخصی منتج به پایان حبس، شاهد آمار رو به رشدی بودیم. همچنین اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در سال گذشته از اتفاقات مهمی بود که بر اساس دستور مؤکد ریاست قوه قضائیه در زندان‌های قم انجام شد و با پیگیری مستمری که صورت پذیرفت، نتایج ارزشمندی حاصل شد.

مدیر کل زندان‌های قم در ادامه سخنان خود به کمبود اعتبارات استان در حوزه سایر و اعتبارات عمرانی اشاره کرد و ضمن تأکید بر رسیدگی به معیشت و تحصیل خانواده زندانیان، افزود: کمک به معیشت خانواده زندانیان نیازمند در ماه مبارک رمضان و اشتغال حداکثری زندانیان از اقدامات ویژه اداره کل زندان‌ها در ماه های آتی خواهد بود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.