راه‌اندازی نخستین آسانسور پل عابر پیاده در شهر قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از بهره‌برداری دو دستگاه آسانسور پل عابر پیاده در سال جدید خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی نخستین آسانسور پل عابر پیاده در شهر قم
شناسه : 35023 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به اهمیت بالابردن سطح رفاه و آسایش شهروندان در کنار افزایش ایمنی و تسهیل در تردد شهری، اظهار داشت: استفاده از روش‌های گوناگون یا تغییر پل‌های ثابت عابر پیاده به پل‌های مکانیزه در زندگی شهری، یک الزام و مورد انتظار شهروندان است.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در این خصوص اقدام کردیم که می‌توان به نصب ۸ یونیت پله‌برقی و بهره‌برداری از ۲ دستگاه آسانسور جهت مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده اشاره کرد.

به گفته سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده یونیت‌های پله‌برقی و همچنین مشکلات استفاده شهروندان از این سیستم به صورتی که افراد معلول و ویلچر، کالسکه، افراد ناتوان و سالخورده توان استفاده از آن را ندارند، بهره‌برداری از سیستم آسانسور در دستور کار قرار گرفته است.

طالبی افزود: با توجه به اینکه اجرای فنی آسانسورهای پل عابر پیاده واقع در بلوار عمار یاسر از چندی پیش به اتمام رسیده، ضروری بود که قبل از بهره‌برداری ضوابط ایمنی و کسب استاندارد لازم نیز انجام شود که پس از اتمام تمامی مراحل در نخستین روز از بهار سال ۱۴۰۰ به‌عنوان نخستین پروژه شهری مورد بهره‌برداری و در اختیار همشهریان عزیز قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده امسال نیز متناسب با ظرفیت‌های موجود، توسط مدیران شهری در حال پیگیری است، از رسانه‌ها، فعالان فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگ‌ساز خواست تا با آموزش و گسترش فرهنگ استفاده از امکانات و وسایل شهری در نگهداری و کاهش هزینه‌های تعمیرات آن‌ها، همیار شهرداری باشند تا هزینه‌های اضافی در این بخش، صرف گسترش و تکمیل طرح‌های عمرانی شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.