شهرام شکیبا در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

شاعران طنزپرداز قمی دغدغه‌مندند و بر شعر مسلط هستند

شهر بیست/ شاعر طنزپرداز و مجری مطرح تلویزیون، تسلط بر شعر را یکی از ویژگی‌های شاعران طنزپرداز قم عنوان کرد و افزود: در اشعار آنان دغدغه وجود دارد و می‌خواهند پیام و انتقادی را منتقل کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شاعران طنزپرداز قمی دغدغه‌مندند و بر شعر مسلط هستند
شناسه : 3502 | انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲   پرینت

شهرام شکیبا شاعر، طنزپرداز، نویسنده و مجری مطرح تلویزیون در گفت‌و‌گو با «شهر بیست»، با اشاره به حضور اخیر خود در چهلمین محفر شعر طنز قم با عنوان «قمپز»، اظهار کرد: شاعران طنزپرداز قمی خیلی خوب کار کردند و برای دوستان دیگر هم گفتم شعرهای پخته‌ای گفته بودند و به نظر نمی‌آمد که کسانی تازه کار هستند یا از سر تفنن شعر طنز می گویند.

وی با بیان اینکه شاعران طنزپرداز قم در شعر خود دغدغه‌مند هستند و دغدغه‌های کوچک روزمره را ندارند، تصریح کرد: در واقع این شاعران می‌خواستند پیام و انتقادی را منتقل کنند که نکته مهمی در طنز است.

این طنزپرداز مطرح کشور، یکی دیگر از ویژگی‌های شاعران طنزپردار قم را تسلط بر شعر عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد هستند که تسلط کافی بر شعر ندارند و گاهی فکر می کنند چون شعر طنز است، می شود با تسامح از کنار آن گذشت ولی در محفل قمپز، شعر برای دوستان جدی بود.

این نویسنده و منتقد سینما با تأکید بر اینکه در قمپز چهلم، شعر بد یا ضعیف از کسی نشنیده است، در رابطه با آینده شاعران جوان طنزپرداز قم، گفت: واقعیت این است که برای آینده شاعر و شعر نمی شود پیش‌بینی دقیق کرد، چون یک اتفاقی است که در فرد شکل می گیرد و ممکن است به هزار و یک متغیر، این امر هم تغییر کند و بنابراین نمی شود آینده شعر و جایگاه شاعر را پیش‌بینی کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.