اگر نیمه‌شعبان تعطیل نمی‌شد معاندین حاشیه‌سازی می‌کردند

استاندار قم قم با تأکید بر اینکه در وضعیت قرمز کرونایی برپایی هرگونه تجمع ممنوع است و تفاوتی بین تجمعات مذهبی و غیر مذهبی وجود ندارد، گفت: اگر اجازه می‌دادیم مراسم نیمه شعبان با حضور گسترده مردم برگزار شود، امروز بسیاری از افراد معاند ورود قم به موج چهارم کرونا را به افراد متدین و دین‌دار نسبت می‌دادند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اگر نیمه‌شعبان تعطیل نمی‌شد معاندین حاشیه‌سازی می‌کردند
شناسه : 34965 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، اظهار کرد: موج چهارم کرونا به دلیل جهش یافتگی ویروس انگلیسی یک وضعیت کاملاً متفاوت است و شکل ابتلا به این بیماری از وضعیت پلکانی در نوع ووهانی به وضعیت آسانسوری تغییر کرده و میزان درگیری‌ها بشدت افزایش داشته است.

وی افزود: قم وارد موج چهارم کرونایی شده و باید مانند موج های قبلی تعامل همگانی برای مقابله با آن پای کار بیاید.

سرمست گفت: در موج های قبلی کرونا و به ویژه موج اول شاهد ایجاد موجی از هم افزایی، تعامل، ایثار و هم صدایی مردم بودیم.

استاندار قم افزود: با وجود برخی انتقادات اما همچنان درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان مطلوب تر از بسیاری از استان‌های دیگر است.

به گفته وی، موقعیت مذهبی، علمی و جغرافیایی قم سبب شده تا سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر وارد این استان شده و از این نظر قم تفاوت اساسی و معناداری با سایر استان‌ها دارد.

سرمست عنوان کرد: ۶۰ درصد اقتصاد قم بر مدار خدمات تعریف شده و در طول ۱۳ ماه گذشته بخش خدمات و کسبه و اصناف، خسارت‌های مادی بسیار شدیدی را متحمل شده اما با این وجود قم بیشترین ماندگاری در شرایط آبی را تجربه کرده است.

وی با تأکید بر ملزم بودن قم بر اجرای تصمیمات ملی، گفت: مبنای ما در تصمیم گیری‌های داخل استانی و متناسب سازی برنامه‌ها در مصوبات ملی، صرفاً نظر تخصصی مسئولان بهداشتی است.

استاندار قم اضافه کرد: از اداره کل تبلیغات اسلامی قم انتظار داریم نسبت به برگزاری آیین‌های مذهبی، پیشنهادات تخصصی خود را ارائه دهند اما سازوکار نهایی ما در تصمیم گیری فقط نظر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی است.

سرمست ادامه داد: اگر ما اجازه می دادیم تا مراسم نیمه شعبان با حضور گسترده مردم برگزار شود، امروز بسیاری از افراد معاند ورود قم به موج چهارم کرونا را به افراد متدین و دیندار نسبت می‌دادند.

وی یادآور شد: در وضعیت قرمز کرونایی هرگونه تجمعی ممنوع است و در این بین تفاوتی بین تجمعات مذهبی و ملی و باستانی وجود ندارد.

استاندار قم اظهار کرد: ایجاد دوگانگی بین اقتصاد و سلامت و دیانت و سلامت به صلاح کشور نیست و همه باید به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پایبند باشند.

به باور وی، بخش خصوصی ظرفیت و آمادگی لازم برای واردات واکسن کرونا را دارند و دانشگاه علوم پزشکی باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.