وجود ۳۷۲ بوستان ایمن در شهر قم/ توزیع سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت

شهردار قم با اشاره به وجود ۳۷۲ بوستان در قم گفت: در گذشته بسیاری از این بوستان‌ها ایمن نبود که طرح ایمن‌سازی در آن اجرا و امروز شاهد یک امنیت خوب در تمامی بوستان‌ها هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۳۷۲ بوستان ایمن در شهر قم/ توزیع سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت
شناسه : 34931 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با تبریک سال جدید به ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: سال ۹۹، آخرین سال نخستین برنامه پنج‌ساله شهر قم بود و از سال ۱۴۰۰ دومین دوره برنامه پنج‌ساله آغازشده است.

وی با بیان اینکه ترسیم نقشه راه و تدوین یک برنامه جامع از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری قم بوده است، بیان کرد: تاکنون ۷۲ درصد از این برنامه در بخش‌های مختلف ازجمله عمرانی و خدماتی محقق شده است.

شهردار قم ابراز کرد: در بخش فرهنگی چارچوب‌های لازم تدوین و تشکیلات شهرداری به‌جایی رسید که امروز دارای چشم‌انداز است و برنامه‌ها نیز بر همین اساس دنبال می‌شود.

سقائیان نژاد به برنامه‌های شهرداری در بخش مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: طوری برنامه‌ها در حال پیش روی است که دیگر زباله‌ای در قم دفن نشود و با راه‌اندازی خطوط جدید تفکیک زباله‌ها را داشته باشیم.

وی به اقدامات شهرداری قم طی پنج سال گذشته در بخش فضای سبز اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز از ۱۳.۸ مترمربع به ازای هر شهروند به ۲۰.۰۳ افزایش‌یافته و امروز قم سومین کلان‌شهر کشور است که بیشترین فضای سبز را دارد.

شهردار قم گفت: بر اساس برنامه جدید شهرداری و چشم‌اندازهای صورت گرفته، تا سه سال آینده شاهد رشد فضای سبز در قم هستیم و سرانه هر شهروند به ۲۶ مترمربع می‌رسد.

سقائیان‌نژاد از دیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری در بخش فضای سبز را ساخت پارک هزار هکتاری و چند بوستان بزرگ به همراه ایجاد شهربازی عنوان کرد.

وی یادآور شد: ساخت باغ پرندگان شهرداری و راه‌اندازی آن از دیگر اقدامات ویژه شهرداری در ارائه خدمت به شهروندان بوده است که امیدواریم پس از کرونا در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

شهردار قم در مورد ایجاد زیرساخت‌های ورزشی توسط شهرداری نیز گفت: در هر منطقه یک مجموعه ورزشی با متراژهای مناسب ساخته‌شده و در کنار آن نیز در هر منطقه شهرداری چند زمین روباز ورزشی نیز ایجادشده است.

وی با اشاره به وجود ۳۷۲ بوستان در قم گفت: در گذشته بسیاری از این بوستان‌ها ایمن نبود که طرح ایمن‌سازی در آن اجرا و امروز شاهد یک امنیت خوب در بوستان‌ها هستیم.

سقائیان‌نژاد همچنین در مورد آسفالت معابر شهری قم نیز تصریح کرد: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت در شهر شامل دو میلیون مترمربع انجام می‌شود که به لحاظ حجم آسفالت با کلان‌شهرهای بزرگ در یک راستا هستیم.

شهردار قم به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ دستگاه جدید به ناوگان اضافه شد که قبلاً ۸۲.۵ درصد آن توسط دولت تأمین می‌شد که امروز قیمت هر دستگاه اتوبوس به حدود شش میلیارد تومان رسیده و دولت نیز تاکنون حمایتی از آن نداشته است.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: در شهر قم از نظر نظافت شهری به حد قابل‌قبول رسیدیم و اطراف حرم از وضعیت مناسب برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ها به‌صورت سخت‌افزاری دنبال و پس از چهار سال برنامه‌های شهرداری به سمت نرم‌افزاری می‌رود، به‌طوری‌که شاهد ایجاد شهرداری الکترونیک در بخش‌های مختلف ازجمله ساخت‌وسازها و مباحث مرتبط با حمل‌ونقل عمومی باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.