مرغ‌های پیر ارزش غذایی کمتری دارند/ سرخ‌کردن مرغ مضر است

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مرغ با وزن بالا پیر محسوب می‌شود، گفت: این‌گونه مرغ‌ها دارای ارزش غذایی و پروتئین کمتری هستند، بنابراین بهترین وزن برای مرغ بین یک کیلو و ۶۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرغ‌های پیر ارزش غذایی کمتری دارند/ سرخ‌کردن مرغ مضر است
شناسه : 34865 | انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، علی اکبر حق ویسی با بیان اینکه گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز دارای ارزش تغذیه‌ای بیشتری است و گوشت مرغ نیز یکی از انواع گوشت سفید است، گفت: همه قسمت‌های مرغ دارای پروتئین خوبی است؛ چربی ناحیه ران سه برابر بیشتر از چربی سینه است اما مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهترین سن برای کشتار مرغ را بین ۳۷ تا ۴۲ روز عنوان کرد و افزود: بهترین وزن برای مرغ بین یک کیلو و ۶۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است.

وی افزود: از آنجا که برخی از مرغ‌ها، آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند تا بیمار نشوند، گاهی باقیمانده این دارو می‌تواند مشکل ساز شود، بنابراین این‌گونه مرغ‌ها را باید بعد از یک دوره زمانی، کشتار کرد.

حق ویسی با تاکید بر اینکه برخی از مرغ‌ها دارای وزن بالای دو کیلو هستند که مرغ‌های پیر محسوب می‌شوند، گفت: با گذشت زمان و افزایش وزن ارزش تغذیه‌ای مرغ‌های با وزن بالای دو کیلو کاهش می‌یابد و شاهد کاهش پروتئین در آنها خواهیم بود و دارای چربی بیشتری نیز هستند.

وی افزود: عمدتاً توصیه می‌شود به دلیل مشخص بودن تاریخ تولید و کشتار روز و اهمیت بالای این موضوع، افراد مرغ‌های بسته بندی شده خریداری کنند.

حق ویسی با اشاره به مضر بودن سرخ کردن مواد غذایی از جمله مرغ گفت: با سرخ کردن مرغ، ارزش غذایی آن کاسته می‌شود؛ به ویژه در سرخ کردن عمیق که مرغ در روغن غوطه‌ور می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین روش پخت، بخار پز کردن و آب پز کردن و کبابی است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.