افزایش انفجاری مراجعه مبتلایان کرونا به مراکز درمانی قم

رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم با بیان اینکه شاهد افزایش انفجاری مراجعان و مبتلایان به مراکز درمانی هستیم، گفت: افراد بر اساس میزان درگیری ریه، بد حالی و پایین بودن اکسیژن خون متوجه شده و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش انفجاری مراجعه مبتلایان کرونا به مراکز درمانی قم
شناسه : 34832 | انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید یاسر فروغی با بیان اینکه متأسفانه شیب ملایم بیماران کرونایی از اوایل اسفندماه با افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها صعودی شده است، گفت: بعد از ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری ظرفیت تخت‌های مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) تکمیل شد و عملاً تخت دیگری در این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران و مبتلایان در اختیار نداشتیم.

وی افزود: با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی سریعاً جلسه ستاد بحران تشکیل شد و در روزهای گذشته دوباره بیمارستان کامکار نیز پذیرش بیماران و مبتلایان به کووید ۱۹ را از سر گرفت.

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم با اشاره به افزایش تعداد بیماران در استان در روزهای گذشته، افزود: فکر می‌کنم این بیماری همان کرونای جهش یافته انگلیسی است که قدرت سرایت این ویروس به طرز محسوسی در استان افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش انفجاری مراجعان و مبتلایان به مراکز درمانی هستیم، ادامه داد: افراد بر اساس وسعت درگیری ریه، بد حالی و پایین بودن اکسیژن خون متوجه شده و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

فروغی با اشاره به کاهش سن افراد مبتلا به کرونا در روزهای گذشته گفت: سن بیماران و مبتلایان از افراد میانسال و مسن با افراد جوان و نوجوان کاهش یافته و همگان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ورود استان به منطقه قرمز کرونایی جلوگیری کنند.

فروغی با بیان اینکه معمولاً یک دهم مراجعان به بیمارستان نیاز به بستری دارند و ۹۰ درصد افراد را توصیه به قرنطینه خانگی می‌کنیم، گفت: ممکن است در ۲ تا ۳ هفته آینده شاهد افزایش مرگ و میر نیز در استان باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.