محله اسماعیل‌آباد زیبنده شهر قم نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: وضعیت محله اسماعیل آباد، زیبنده شهر قم نیست و ساماندهی آن بر اساس منابع موجود یک ضرورت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محله اسماعیل‌آباد زیبنده شهر قم نیست
شناسه : 34829 | انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حسن صبوری در نشست عصر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی با استاندار قم با اشاره به نابسامانی  محله اسماعیل آباد قم، احیای آن را امری لازم عنوان کرد و بیان کرد: البته مدتی قبل یک مرحله از این ساماندهی آغاز شد که این امر اعتراض برخی ساکنان منطقه را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: محله اسماعیل آباد در منطقه ۵ شهرداری قم و جنب ریل راه آهن واقع است که حدود ۳۰ تا ۴۰ سال قبل توسط برخی مهاجران و به شکل غیرقانونی تصرف شده و آخرین برآوردها نشان می دهد که ۹۰۲ نفر جمعیت شامل ۱۷۹ خانوار و ۱۱۱ قطعه ساختمانی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ۲۲ درصد ساکنان این محله را ایرانی و ۷۷ درصد را اتباع خارجی عمدتا از افغانستان اعلام کرد و یادآور شد: آمارگیری این محله بیانگر آن است که ۲۱ درصد ساکنان دارای شغل و ۶۹ درصد آنان فاقد فعالیت هستند، ضمن آن که ۶۳ درصد ساکنان نیز دارای سواد هستند.

صبوری ادامه داد: ۱۱۱ قطعه ساختمانی و ۹ معبر خاکی در این محله وجود دارد، ضمن آن که محله اسماعیل آباد تنها دو واحد تجاری شامل یک نانوایی و یک سوپرمارکتی دارد.

وی درباره وضعیت آب، برق و گاز محله نیز گفت: برخی از ساکنان دارای آب و برق غیرمجاز هستند، ضمن آن که این محله از گاز شهری بهره مند نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه وضعیت این محله بویژه در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران، چهره خوشایندی ندارد تصریح کرد: ساخت برخی از قطعات مسکونی با استفاده از مصالح بازیافتی، تراکم نامناسب جمعیت، برخی آسیب های اجتماعی و همچنین بحران بهداشت و درمان بویژه با توجه به جمع آوری پسماند و رهاسازی فاضلاب در محله و همچنین وجود کارخانجات لاستیک و چسب در اطراف آن، وضعیت نامناسب و نابهنجاری را ایجاد کرده که امید است با همت همه دستگاه های اجرایی مسؤول در این موضوع و البته همراهی شرکت بازآفرینی شهری ایران، ساماندهی این محله از قم هرچه سریع تر مورد دقت نظر قرار گیرد و به سرانجام برسد.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.