تأکید مدیر حوزه‌های علمیه بر افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در قم/ جان تازه‌ای به کالبد شهر دمیده شده/ برای حاشیه‌نشینی فکری شود

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه خوشبختانه نگاه خوب و درستی در مدیریت شهری قم وجود دارد، گفت: در سال‌های گذشته جان تازه‌ای به کالبد شهر دمیده شده و ناظران بیرون به‌خوبی این تغییرات را احساس می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأکید مدیر حوزه‌های علمیه بر افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در قم/ جان تازه‌ای به کالبد شهر دمیده شده/ برای حاشیه‌نشینی فکری شود
شناسه : 34817 | انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله اعرافی صبح امروز در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، اظهار داشت: شهرداری قم در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری انجام داده و موفقیت‌های زیادی برای خدمت به مردم کسب کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از آمادگی مدیریت حوزه‌های علمیه برای همکاری با شهرداری قم خبر داد و ابراز کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر چندین نکته مهم مانند جمع‌آوری مالیات، ایجاد امنیت در جامعه، آبادانی شهر و رساندن مردم به سعادت و پاکی، یادآوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری از ارکان مهم برای رسیدن به این شاخصه‌های تأکید شده است، تصریح کرد: خوشبختانه نگاه خوب و درستی در مدیریت شهری قم وجود دارد و در سال‌های گذشته جان تازه‌ای به کالبد شهر دمیده شده است و ناظران بیرون به‌خوبی این تغییرات را احساس می‌کنند.

امام‌جمعه قم، برنامه محوری و ارتقای برنامه‌ریزی در امور را مهم دانست و افزود: باید در این حوزه نگاه بلندمدت و بازسازی برنامه‌ای داشته باشید چراکه از قم در همه جای این جهان رد پایی وجود دارد که نیاز است اسناد بالادستی و مهم کشور در برش‌های مختلف در استان و شهر قم پیاده‌سازی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از مشارکت حوزه در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و بر لزوم توجه ویژه به رویکرد بین‌المللی تأکید و عنوان کرد: این رویکرد بسیار مهم است و خیلی از دستگاه‌ها در این زمینه ورود نکرده‌اند ولی شهرداری اقداماتی انجام داده که نیاز به تقویت این حوزه است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در شهر قم یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی از مشکلاتی بوده که نیاز است برنامه‌ریزی مدونی در این زمینه در شهر قم اتفاق بیفتد، دیگران هم در این زمینه وظیفه‌دارند و باید با همکاری همگان این آسیب‌ها کاهش یابد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی و میراث فرهنگی قم شود، اضافه کرد: دستگاه‌های زیادی در این زمینه وظیفه‌دارند و مردم این مناطق در رنج هستند و باید با حفظ جان مردم اقداماتی صورت گیرد که مردم نیز متضرر نشوند.

وی ادامه داد: هماهنگی میان نهادی بین دستگاه‌های استان و شهر باید بیشتر شود چراکه خیلی از کارها را بدون جبهه مشترک نمی‌توان انجام داد که در این زمینه مدیریت استان وظیفه سنگینی دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: طرح‌های نیمه‌تمامی در قم وجود دارد که امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال پایانی این طرح‌ها باشد، چراکه این طرح‌ها در چشم مردم است و باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی یکی از اقدامات مهم این دوره شهرداری قم را توزیع عدالت بین مناطق مختلف شهری دانست و اظهار داشت: در خیابان‌های نیروگاه، شاه ابراهیم، آذر و دیگر خیابان‌های شهر قم طرح‌های بسیار خوبی اجراشده است و این نگاه کلان‌شهری و متوازن، امیدواریم ادامه‌دار باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.