تغییرات خطوط اتوبوسرانی قم به علت کاهش مدت سفر انجام ‌شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از افزایش تعداد مینی‌بوس‌های پردیسان خبر داد و گفت: برخی از خطوط «قطری» اتوبوسرانی قم در جهت کاهش مدت سفر به «شعاعی» تبدیل می‌شود چرا که طولانی بودن مسیرهای اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استقبال شهروندان از حمل‌ونقل عمومی شده بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تغییرات خطوط اتوبوسرانی قم به علت کاهش مدت سفر انجام ‌شد
شناسه : 34805 | انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به تغییر مسیرهای اتوبوسرانی قم، اظهار داشت: این تصمیم به‌منظور کاهش حجم ترافیک هسته مرکزی شهر و کاهش مدت سفر گرفته‌شده است.

وی افزود: برخی از خطوط قطری اتوبوسرانی قم در جهت کاهش مدت سفر به شعاعی تبدیل می‌شود.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه طولانی بودن مسیرهای اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استقبال شهروندان از حمل‌ونقل عمومی شده بود، ابراز کرد: امیدواریم با تغییر مسیرها از خطوط قطری به شعاعی و کاهش مدت‌زمان سفر، میزان استفاده از اتوبوس از ۸ درصد فعلی به ۲۰ درصد افزایش یابد.

نیک تصریح کرد: به خطوط «قطری» بهینه دست نزده‌ایم، خطی که از منطقه نیروگاه و ازخیابان امام‌زاده ابراهیم(ع) و توحید به پردیسان ادامه مسیر می‌دهد، با توجه به تقاضایی سفری که وجود  دارد، تغییری نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه در برخی از خطوط قطری تبادل سفرشان ناهمگون بود، خاطرنشان کرد: مثلاً بین مسیر انتهای باجک تا انتهای جمهوری ارتباطی وجود نداشت و نیاز به تغییر مسیر داشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در جهت سهولت تردد شهروندان، تعداد مینی‌بوس‌های پردیسان افزایش می‌یابد و در سال جدید نیز یک خط جدید به مقصد پردیسان راه‌اندازی می‌شود که شامل یک خط از بلوار شهید منتظری به سمت پردیسان است.

نیک عنوان کرد: به این مسیر یک خط به‌صورت قطری اضافه می‌شود که از بلوار قلعه کامکار حرکت می‌کند و به سمت میدان مطهری و بلوار منتظری و به سمت پردیسان ادامه مسیر می‌دهد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.