دوام و عمر بیشتر نماهای آجری/ بیشتر ساختمان‌ها توان تحمل نمای رومی را ندارند

یک سازنده خرد با اشاره به اقبال چند سال اخیر برخی از اقشار به استفاده از نمای رومی در ساختمان، گفت: این موج نیز مانند سایر مدها بعد از چند سال فروکش خواهد کرد اما بسیاری از ساختمان‌ها نمی‌توانند حجم سازه‌ای را که نمای رومی بر ساختمان تحمیل می‌کند، تحمل کنند که این موضوع نگران‌کننده و خطرناک است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دوام و عمر بیشتر نماهای آجری/ بیشتر ساختمان‌ها توان تحمل نمای رومی را ندارند
شناسه : 34761 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد سعیدی از سازندگان خرد ساختمانی در قم در رابطه چگونگی انتخاب نما برای ساختمان‌ها، عنوان کرد: غالباً برای ساختمان‌ها از نمای سنگ استفاده می‌کنیم، زیرا برای مشتری جذابیت بیشتری دارد و راحت‌تر ساختمان به فروش می‌رسد، اما گاهی نیز برای بالا نرفتن قیمت ساختمان از سایر نماها مانند کامپوزیت و… نیز استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره براینکه اگر ساختمان به سفارش مشتری باشد با  توجه به سلیقه و بودجه مالی مشتری عمل می‌کنیم، بیان کرد: چند سالی است که نماهای رومی در بین مردم رواج پیدا کرده که این موج نیز مانند سایر مدها بعد از چند سال فروکش خواهد کرد و نمایی دیگری جانشین آن خواهد شد.

این سازنده خرد ادامه داد: مسئله نگران کننده این است که بسیاری از ساختمان‌هایی که با نمای رومی کار شده‌‌اند توان تحمل این نما را ندارند که این امر بسیار خطرناک است.

سعیدی افزود: تغییر سلیقه مردم کار دشواری نیست و با ارائه نماهای جایگزین جدید و جذاب‌تر به راحتی مردم از آن استقبال خواهند کرد، اما متأسفانه غالب سازندگان خرد و انبوه جرئت ریسک کردن و ارائه نماهای متفاوت را ندارند.

وی با تاکید براینکه نماهای آجری دوام و عمر بیشتری دارند، اما به ندرت پیش می‌آید که از انها استفاده کنیم، اظهار کرد: نماهای آجری به دلیل اینکه زود آلودگی‌ها و کثیفی در آنها مشخص می‌شود و پاکسازی آن نسبت به سنگ نیز سخت‌تر است، کمتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.