مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

۴ هزار هکتار از مساحت قم نیازمند بازآفرینی شهری است

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: چهار هزار هکتار از شهر قم نیازمند بازآفرینی شهری است، این کار نیازمند اعتبارات دولتی، مشارکت مردمی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴ هزار هکتار از مساحت قم نیازمند بازآفرینی شهری است
شناسه : 3476 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسن صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم با اشاره به وضعیت بازآفرینی شهری در قم اظهار کرد: چهار هزار هکتار از شهر قم نیازمند بازآفرینی شهری است که نیمی از این مساحت جزو بافت فرسوده این شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشتر به دنبال توسعه فیزیکی شهر قم بودیم و مناطقی همچون پردیسان به این شهر اضافه شد، اما از نواحی داخلی شهر قم غفلت شد، این نواحی زیرساخت‌ها را دارند، در حالی که منطقه پردیسان زیرساخت‌های لازم را در ابتدا نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: دولت وام با نرخ سود ۶ درصد را برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته و بازآفرینی شهری نیازمند اعتبارات دولتی، مشارکت مردمی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.

صبوری با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر شهر قم اظهار کرد: برای اجرای این پروژه همه دستگاه‌ها پای کار بودند و ۴۳ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در قم در ۵۷۵ هکتار احداث شد و تنها ۳۰۰ واحد مسکن مهر این شهر باقی مانده است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در پردیسان برای پشتیبانی از نوسازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم پیش بینی شده است، به دنبال احداث واحدهای مسکونی در این اراضی با مشارکت سرمایه گذاران و تهاتر این واحدها با منازل موجود در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر هستیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.