معاون شهردار قم خبر داد

ناوگان اتوبوسرانی قم هوشمندسازی می‌شود

شهر بیست/ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: قرارداد هوشمندسازی خطوط اتوبوسرانی منعقد شده و به زودی تمام خطوط اتوبوسرانی این شهر وارد مدار هوشمندسازی می شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ناوگان اتوبوسرانی قم هوشمندسازی می‌شود
شناسه : 3473 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس ذاکریان در گفت‌وگو با ایرنای قم، افزود: تاکنون ۲ خط از خطوط اتوبوسرانی قم هوشمندسازی و این سامانه در ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس نصب شده و تجهیزات هوشمندسازی در سایر خطوط نیز در حال نصب است.

وی اضافه کرد: در این طرح تابلوهای ال ای دی در ایستگاه های اتوبوس نصب می شود و زمان رسیدن اتوبوس بعدی به ایستگاه را برای شهروندان نمایش می دهد.

معاون شهردار قم ادامه داد: در همین راستا، سامانه هایی نیز در داخل اتوبوس نصب می شود که قبل از رسیدن اتوبوس به ایستگاه، از طریق نمایش نام و همچنین پخش صدا شهروندان را نسبت به نام ایستگاه مطلع می کند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: تابلوی ایستگاه های اتوبوس با ۲ ماه تأخیر راه اندازی می شود، زیرا اطلاعات باید ۲ ماه ذخیره شود تا به صورت هوشمند اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی قم به سن فرسودگی رسیده است و آخرین بار ۱۰ سال پیش بود که با یارانه دولت اتوبوس خریداری و به بخش خصوصی واگذار شد.

معاون شهردار قم ادامه داد: سال گذشته ۵۰ اتوبوس خریداری و به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی قم اضافه شد و امسال نیز قرارداد خرید ۲۳ اتوبوس منعقد شده که تاکنون ۶ دستگاه تحویل شهرداری شده و مابقی هم در تعهد شرکت مربوطه است.

معاون شهردار قم گفت: مناقصه خرید ۵۰ دستگاه جدید نیز برگزار شد که به دلیل نوسانات قیمت ارز شرکت های تولید کننده اتوبوس در این مناقصه حاضر نشدند، ولی تلاش می کنیم تا بتوانیم با راهکار و روش جدیدتری این کار انجام شود.

وی افزود: خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار شهرداری قم است و به محض این که مقدمات قانونی صورت پذیرد، این اتوبوس ها خریداری می شود.
در حال حاضر حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در شهر قم تردد دارد.

نوشته های مشابه
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.