ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قم آغاز شد

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم از آغاز ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: در این آزمون، ۳۳۶ دانش آموز در پایه هفتم و ۱۳۰ دانش آموز در پایه دهم جذب خواهند شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قم آغاز شد
شناسه : 34636 | انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، علی طالبی رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی آینده ۴۶۶ دانش آموز این استان از طریق شرکت در آزمون ورودی در مدارس تیزهوشان پذیرش خواهند شد.

وی‌ افزود: فرایند ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی آینده همزمان با سراسر کشور، از روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه جاری آغاز می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم اضافه کرد: داوطلبان پایه ششم و نهم سال تحصیلی جاری فقط تا ۲۵ فروردین‌ماه  فرصت دارند با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به نشانی azmoon.medu.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در این آزمون ۳۳۶ دانش آموز در پایه هفتم و ۱۳۰ دانش آموز در پایه دهم جذب خواهند شد.

طالبی  بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو، برای نخستین بار در استان قم،‌ رشته هنرستانی کامپیوتر (گرایش شبکه و نرم افزار) در دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان شهید دکتر شهریاری ایجاد می‌شود که دانش آموزان (پایه نهم سال تحصیلی جاری) مستعد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، از سال تحصیلی آینده، از این خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم به ترتیب راس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۲۰ و روز جمعه ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گفته طالبی،‌ در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۲۵۴ دانش‌آموز دختر و پسر در هشت مدرسه استعدادهای درخشان استان قم مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.