برپایی ۴ کاروان شادی همزمان با نیمه شعبان در شهر قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به استقرار ۳ ایستگاه ثابت فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص)، گفت: چهار کاروان شادی در مسیرهای مختلف شهر، در شب و روز نیمه شعبان در سطح شهر نواهای مرتبط با مهدوی را پخش می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی ۴ کاروان شادی همزمان با نیمه شعبان در شهر قم
شناسه : 34602 | انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: سازمان فرهنگی برای برنامه‌های شب و روز نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که با همکاری سایر بخش‌های شهرداری قم به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه به‌منظور ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر، کاروان شادی با کمک سازمان زیباسازی و روابط عمومی به حرکت در آمد، ابراز کرد چهار کاروان شادی در مسیرهای مختلف شهر، در شب و روز نیمه شعبان در سطح شهر نواهای مرتبط با مهدوی را پخش می‌کنند، همچنین گروه‌های سرود و مداحان اهل‌بیت(ع) فضای مفرحی را برای مردم در سطح شهر ایجاد کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: برای اجرای برنامه‌های مهدوی، در طول سال سه دستگاه کانکس‌های فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) مستقر شد که بعد از نیمه شعبان به کار خود ادامه می‌دهند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به شیفتگان مهدوی در روزهای مختلف سال در این کانکس‌ها به زائران مسجد مقدس جمکران انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری و سال جدید برنامه‌های نشاط شهروندی هر شب در محله‌های مختلف قم برگزار شد که یکی از این ایستگاه‌ها در پردیسان و نیروگاه مستقر و جشن و شادی را همراه با نورافشانی داشتیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: قبل از نیمه شعبان کارگاه کتابت «عید نو و عهد نو» با هدف تولید آثار مهدوی با دعوت از خوشنویسان و صاحب قلمان فرهیخته شهر و برخی مهمانان کشوری برگزار و بیش از ۱۰۰ اثر فاخر هنری آماده و کلیپی از آن تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

وی یادآور شد: در روز نیمه شعبان چون در بلوار پیامبر اعظم(ص) محدودیت داشتیم فردا سه‌شنبه نخستین دوچرخه‌سواری با عنوان سه‌شنبه مهدوی از میدان روح‌الله تا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود که از دوچرخه‌سواران برای حضور در این برنامه دعوت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: بیش از ۱۵ گروه سرود در شب و روز نیمه شعبان در سطح شهر در کاروان شادی و در نقاط مختلف سطح شهر با هماهنگی سازمان فرهنگی اجرای برنامه داشتند و فضای نشاط و شادی را ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به فاصله نیمه شعبان ولادت امام مهدی(عج) تا نیمه رمضان میلاد امام حسن(ع) مسابقه بزرگ «عهد منتظر» با موضوع برداشت‌های آزاد از دعای عهد را طراحی و اجرا می‌کنیم.

مقیمی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند دل نوشته‌های خود در متناسب با مضامین دعای عهد به صفحات مجازی سازمان فرهنگی ارسال و در این مسابقه شرکت کنند.

مقیمی از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم را اجرای نمایش مردان رنگین در سطح شهر به مناسبت نیمه شعبان دانست و اظهار داشت: با همکاری یکی از صفحات مجازی شهر قم نیز مسابقه عکس آذین‌بندی برتر برگزارشده که شهروندان می‌توانند عکس‌ها را ارسال کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.