چاره‌ای جز لغو جشن‌های نیمه شعبان نداشتیم/ اجازه ندادیم دو قطبی دین و سلامت شکل بگیرد

استاندار قم با تأکید بر اینکه به‌رغم ميل باطنی و با هدف حفظ سلامت زائران و مجاورین، محدوديت‌هايی برای مراسم نيمه شعبان امسال در نظر گرفته شده است، گفت: اجازه ندادیم تا دو قطبی «دین و نظام سلامت» فرصتی برای خودنمایی در استان و كشور داشته باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چاره‌ای جز لغو جشن‌های نیمه شعبان نداشتیم/ اجازه ندادیم دو قطبی دین و سلامت شکل بگیرد
شناسه : 34564 | انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد استانی مقابله با بحران کرونا که در آستانه نیمه شعبان و با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت و در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه استان در کنترل و مقابله با ویروس کرونا طی ۱۳ ماه گذشته اظهار کرد: برگزاری ۲۰۰ جلسه نظارتی و ۸۰ جلسه اصلی ستاد مدیریت بحران در این مدت، بیانگر عزم و اهتمام جدی استان در زمینه مبارزه با کروناست.

استاندار قم، اجرای پایلوت بسیاری از ابلاغیه ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت در استان قم را مورد توجه قرار داد و با قدردانی از رهنمودهای مراجع و حمایت های مقام معظم رهبری در طول شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با حمایت های بزرگان و اتکا به قوانین متقن علمی و پزشکی در طول ماه های گذشته اجازه ندادیم تا دو قطبی «معیشت و نظام سلامت» و «دین و نظام سلامت» در مسیر مبارزه با کرونا فرصتی برای خودنمایی در استان و کشور داشته باشد.

سرمست با اشاره به سهم ۶۰ درصدی بخش خدمات در اقتصاد قم گفت: این بخش در شرایط کرونایی و محدودیت های ایجاد شده با خسارت‌های مادی زیادی روبه‌رو شدند که مصوبات حمایتی و تسهیلات ارائه شده به این صنوف و همچنین کمک های خیرین و گروه های مردمی نقش مهمی در کمک به این اصناف و اقشار داشته است.

استاندار قم با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج)، به حضور میلیونی زائران در مراسم نیمه شعبان سنوات گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در مراسم سال ۹۸ و طی ۴۸ ساعت بیش از ۳ میلیون زائر وارد قم شدند.

وی با بیان اینکه به‌رغم میل باطنی و با هدف حفظ سلامت زائران و مجاورین محدودیت هایی برای مراسم نیمه شعبان امسال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان و با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا ، مراسم نیمه شعبان امسال در استان قم همانند سال‌های قبل و با حضور زائران برگزار نمی‌شود.

مقام عالی دولت در استان بر آذین بندی، تبلیغات محیطی گسترده و برگزاری باشکوه و متفاوت این جشن ها و شادی ها توسط اعضای ستاد بحران خصوصا شهرداری تأکید کرد و در راستای برگزاری مجازی جشن ها و نشر گسترده توسط صداوسیما و رسانه های ارتباطی، دستوراتی را صادر کرد.

سرمست با تأکید بر اینکه چاره ای جز برگزاری متفاوت جشن های نیمه شعبان نداریم، اظهار امیدواری کرد که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل فرایند واکسیناسیون، شاهد کنترل بیشتر این بیماری و برگزاری شایسته و باشکوه این مراسم در استان باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.