واکسیناسیون گروه‌های پرخطر تا پایان ماه رمضان/ تعطیلی مراسم نیمه شعبان در قم ضروری بود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعطیلی مراسم نیمه شعبان در استان قم در شرایط کرونایی فعلی کاملا ضروری بود چرا که بی تفاوتی در این اوضاع می‌توانست پیک و موج کرونا در قم را از وضعیت کنترل خارج کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکسیناسیون گروه‌های پرخطر تا پایان ماه رمضان/ تعطیلی مراسم نیمه شعبان در قم ضروری بود
شناسه : 34561 | انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم گفت: تا پایان ماه رمضان جمع زیادی از افراد پرخطر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند و دو ماه بعد با تولید انبوه واکسن و واکسیناسیون عمومی با فراغ بال بیشتری می‌توانیم مردم را نسبت به برگزاری مجدد مراسم و آیین‌های ملی و مذهبی دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی به صورت گسترده در سطح کشور پخش شده است، افزود: ۴ خط تولید واکسن کرونای ایرانی راه اندازی شده و به زودی محصولات آنها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: ویژگی مهم بیماری کرونا غافگیری است و تمام کشورهای دنیا از شیوع آن به نوبه خود دچار استرس و اضطراب شده‌اند.

جان‌بابایی افزود: در تیرماه سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که تیپ کرونای فعال در ایران از نوع ووهان چینی نیست و از انواع جهش یافته آن به ویژه از نوع اروپایی است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا فقط یک بیماری عفونی نیست بلکه تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نیز درگیر می‌کند.

جان بابایی گفت: در استان قم به ازای هر ۱۰ هزار تن ۱۴۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و درصد قابل توجهی از مردم قم هنوز به این ویروس آلوده نشده‌اند و به همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است و بخش زیادی از فوت‌های کرونایی قابل اجتناب است.

به گفته وی، از دی ماه سال گذشته میزان فوتی‌های کرونایی قم بسیار پایین تر از میانگین کشوری بوده که نشان از مدیریت مطلوب این بیماری دراین استان است، در حالی که در حال حاضر تعداد بستری‌های کرونایی قم در حال عبور از میانگین کشوری است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعطیلی مراسم نیمه شعبان در استان قم در شرایط کرونایی فعلی کاملا ضروری بود چه این که بی تفاوتی در این اوضاع می‌توانست پیک و موج کرونا در قم را از وضعیت کنترل خارج سازد.

جان بابایی اظهار داشت: روند اجرای طرح شهید سلیمانی در قم و رهگیری افراد مبتلا به کووید ۱۹ در استان قم و تست‌های انجام شده کاملا مطلوب و رضایت بخش است.

وی اظهار داشت: مجموعه مدیریت قم عملکرد مطلوبی در مبارزه و کنترل بیماری کووید ۱۹ در طول ۱۳ ماه گذشته داشته است.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.