برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان اعلام شد

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تشریح برنامه‌های این مکان مقدس در شب و روز نیمه شعبان، گفت: قرائت دعای استغاثه به امام زمان(عج) با نوای سیدرضا نریمانی، احیای شب نیمه شعبان و برگزاری آیین شکرگزاری خادمان ازجمله این برنامه‌هاست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان اعلام شد
شناسه : 34546 | انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مسجد جمکران، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای شب و روز نیمه شعبان، اظهار کرد: این برنامه ها از عصر امروز (یکشنبه، ۸ فروردین ماه) و از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با بخش های متعدد و متنوع آغاز و از شبکه های متعدد رسانه ملی و نیز فضای مجازی پخش می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: آغازگر این ویژه برنامه ها محفل قرآنی است و بعد از آن زیارت آل یاسین با نوای حاج مجتبی رمضانی قرائت می شود. نماز مغرب و عشای شب نیمه شعبان نیز به امامت آیت الله العظمی «نوری همدانی» در میعاد منتظران اقامه می شود.

وی تصریح کرد: پس از آن، آئین استغاثه به امام زمان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی برگزار می شود. قرائت دعای استغاثه به امام زمان(عج) با نوای سیدرضا نریمانی ادامه دهنده برنامه های شب نیمه شعبان است.

حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه بیان کرد: سخنرانی کارشناسان، مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) و اجرای برنامه توسط گروه های سرود و همخوانی و هنرمندان نیز برای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

وی درباره برنامه های تدارک دیده شده ویژه احیای شب نیمه شعبان، گفت: احیای این شب عظیم الشان از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد آغاز شده و تا اذان صبح ادامه می یابد، قرائت دعای پرفیض کمیل و مناجات شعبانیه و حضور مهمانان و چهره های مهدی یاور از بخش های این آئین است که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از مدعوین و شرکت‌کنندگان در این برنامه یاد کرد و افزود: در این برنامه از حضور حجج‌اسلام عابدینی، علیرضا پناهیان و حیدری کاشانی بهره‌مند خواهیم شد.

وی به حاج علی انسانی، حاج عباس حیدرزاده، حاج احمد واعظی و سید احمد الموسوی به عنوان مدیحه‌سرایان این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: یوسف رحیمی و محمدمهدی شفیعی نیز از شاعران و همچنین گروه تواشیح میعاد در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران درباره برنامه های تدارک دیده شده برای روز نیمه شعبان، ابراز کرد: این برنامه ها در دو نوبت صبح و عصر اجرا می شود. در نوبت صبح ویژه برنامه سالروز ولادت امام عصر(عج) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و در نوبت عصرگاهی از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب اجرا می شود.

وی با بیان اینکه همه این برنامه به صورت مجازی و نیز از طریق پخش از رسانه ملی به سمع و نظر مخاطبان و علاقمندان می رسد، خاطرنشان کرد: پس از نماز مغرب و عشاء، در شام نیمه شعبان آئین شکرگزاری خادمان مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.