موزه حرم حضرت معصومه(س) با تالارهای جدید بازگشایی شد +تصاویر

موزه حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ظهر امروز با تالارهای جدید «عترت» و «عبرت» بازگشایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موزه حرم حضرت معصومه(س) با تالارهای جدید بازگشایی شد +تصاویر
شناسه : 34537 | انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س)، مراسم بازگشایی مجدد موزه فاطمی با تالارهای جدید ظهر امروز با حضور مسئولان و خادمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام علی فتح‌الله زاده طی سخنانی اظهار کرد: از اواخر شهریورماه ۹۸ موضوع تغییر چیدمان موزه، روایت‌گری آثار و ارائه محتوایی آثار جهت معرفی حرم فاطمی و شخصیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و آثار و برکات آن حضرت مورد توجه قرار گرفت و در این راستا از متخصصان، مدیران سابق موزه و مسئولان آستان، مشورت‌های مورد نیاز دریافت شد.

وی از نام‌گذاری طبقه اول موزه فاطمی به نام تالار عترت عنوان کرد: در این طبقه مباحث مرتبط با حرم مطهر بانوی کرامت، فرهنگ وقف و نذر، فرهنگ خدمت، مشاغل، آیین ها و مراسم، فرهنگ زیارت و مباحث قرآنی، معرفی مشاهیر و مدفونان حرم و … ارائه می‌شود.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها از کارشناسی و شناسنامه‌‌نویسی و به نمایش گذاشتن ۲۰۰ اثر جدید موزه‌ای در طبقه اول یاد کرد و گفت: در مجموع نزدیک به یک هزار اثر در موزه آستان مقدس فاطمی به نمایش گذاشته شده است.

فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه در طبقه اول ۱۰ گنجینه مربوط به حرم شناسی و در طبقه پایین ۶ گنجینه و ۲۰ گنجواره تخصصی را به نمایش گذاشته‌ایم، مطرح کرد: نگاه موزه‌ها در دنیا به سمت آموزش سوق یافته و ما نیز فقط به معرفی آثار اکتفا نکردیم بلکه تلاش داشتیم بتوانیم با استفاده از آثار، پیام‌های دینی را به مخاطب ارائه دهیم.

وی از نمایش آثار مرتبط با آستان مقدس در تالار عترت و آثار عبرت‌آموز نیز در تالار عبرت یاد کرد و گفت: موزه فاطمی بر اساس روایت محوری کار خود را دنبال خواهد کرد و روش چینش مورد استفاده در موزه آستان مقدس می‌تواند الگویی برای موزه‌های دیگر باشد.

https://cdn.amfm.ir/amfm-static/sites/2/2021/03/28135713/20210328135711289407-1024x683.jpg

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.