مدیرکل بیمه سلامت قم خبر داد

بیش از ۳۶۴ هزار قمی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند/ تمام مطالبات سال۹۶ مراکز درمانی قم تسویه شد

شهر بیست/ مدیرکل بیمه سلامت قم از تسویه مطالبات سال گذشته مراکز درمانی دولتی و خصوصی قم خبر داد و گفت: طی دو مرحله در مجموع، 47 میلیارد تومان از مطالبات سال 96 به بخش دولتی و 33 میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیش از ۳۶۴ هزار قمی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند/ تمام مطالبات سال۹۶ مراکز درمانی قم تسویه شد
شناسه : 3451 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم، با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س)، از همکاری بیمه سلامت قم با ۶۵۰ مرکز درمانی خبر داد و گفت: نظارت مستمری بر این مراکز درمانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: همشهریان عزیز نیز می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۶۶۶، مشکلات خود را در خصوص بیمه سلامت مطرح کنند و مدیران ارشد سازمان نیز روزهای دوشنبه پاسخگو هستند.

مدیرکل بیمه سلامت قم در ادامه از تسویه مطالبات بخش دولتی و خصوصی مربوط به سال ۱۳۹۶ خبر داد و افزود: پیرو درخواست دولت و موافقت رهبر انقلاب، معادل ریالی ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت تا مطالبات مراکز درمانی در سال ۹۶ تسویه شود.

فخاریان قمی با بیان اینکه اعتبارات طی دو مرحله برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی قم به اداره‌کل بیمه سلامت استان تخصیص یافته است، افزود: طی دو مرحله در مجموع، ۴۷ میلیارد تومان از مطالبات سال ۹۶ به بخش دولتی و ۳۳ میلیارد تومان هم به بخش خصوصی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت های بیمه سلامت قم در سال ۹۷ تقریباً منظم بوده است، افزود: تقریباً در بخش دولتی ۷۰درصد مطالبات را به موقع پرداخت کردیم؛ مطالبات بخش بیمارستان های دولتی تا پایان آبان ماه تسویه شدند؛ بیمارستان های خصوصی نیز تا پایان مرداد تسویه شد و ۶۰ درصد شهریور نیز پرداخته شده است.

وی همچنین به تسویه مطالبات مالی داروخانه ها تا شهریورماه اشاره کرد و گفت: داروخانه های خاص نیز ۶۰ درصد مطالبات مهر را گرفتند و تا پایان تیر تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت قم افزود: مطالبات آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی‌ها و رادیولوژی‌های خصوصی تا پایان مردادماه تسویه شده است و پیگیر پرداخت مطالبات ماه‌های بعد آنها نیز هستیم.

فخاریان قمی با بیان اینکه مطالبات پزشکان قمی تا پایان مهرماه تسویه شده است و پزشکان عمومی ۶۰ درصد آبان را هم گرفتند، گفت: مطالبات درمانگاه های خصوصی تا پایان مردادماه تسویه شده و ۶۰ درصد شهریور را هم گرفتند.

وی در خصوص آمار بیمه شدگان سلامت قم، گفت: تا پایان دی ماه، ۳۶۴ هزار و ۱۳۷ نفر بیمه شده سازمان هستند و بیشترین رشد در صندوق بیمه ایرانیان بوده است که از ۸ هزار بیمه شده ابتدای سال به ۲۲ هزار و ۲۹۶ نفر رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت قم افزود: صندوق بیمه سلامت همگانی پرجمعیت‌ترین بیمه شده قمی را با ۱۵۴ هزار و ۱۶۳ نفر دارد.

فخاریان قمی با بیان اینکه ۱۲۷۰ بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت قم هستند، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تا کنون، ۲۹۷ هزار و ۸۸۰ دفترچه صادر شده است.

وی در پایان به اجرای برنامه عملیاتی اداره کل بیمه سلامت قم با ۹ هدف کلی اشاره کرد و افزود: مشارکت در استقرار برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تأمین منابع مالی پایدار، پوشش اجباری و همگانی بیمه پایه سلامت، ایجاد خریدار واحد خدمات سلامت با محوریت سازمان بیمه سلامت، افزایش کارایی و ارتقای بهره‌وری، اطلاع رسانی کارآمد و ارتقای سطح آگاهی های عمومی در استقرار کامل سازمان الکترونیک، استقرار راهنماهای بالینی و استقرار خرید راهبردی خدمات بیمه سلامت در قالب ۹ هدف کلی، ۳۱ هدف کمی و ۳۲۱ فعالیت اصلی انجام شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.