قم پیشتاز اجرای طرح ملی مسکن در کشور

مدیرکل امور فنی استانداری قم با بیان اینکه قم اولین به عنوان نخستین استان کشور کلنگ طرح اقدام ملی مسکن را زده است، گفت: هم اکنون این طرح در استان دارای پیشرفت فیزیکی قابل توجهی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم پیشتاز اجرای طرح ملی مسکن در کشور
شناسه : 34429 | انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی رحمان‌نیا با تأکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن در این استان با سرعت بالایی همراه است، افزود: قم در حوزه تأیید متقاضیان، واریز وجه و تأمین زمین در طرح اقدام ملی جزء استان‌های پیشتاز و پیشرو به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: هم اکنون مراحل ساخت سه مجتمع زیتون ۶، ۷ و ۸ در منطقه پردیسان قم آغاز شده و مراحل آماده‌سازی زمین‌های این طرح نیز توسط ماشین آلات سنگین در حال انجام است.

مدیرکل امور فنی استانداری قم، افزود: احداث ۱۸۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۰ هزار و ۹۵۳ مترمربع در قالب طرح زیتون۶ توسط بنیاد مسکن با سرعت قابل قبول در حال انجام است.

رحمان‌نیا افزود: مجتمع زیتون هفت با ۴۸ واحد در مرحله سقف سوم و مجموعه زیتون ۹ نیز در مرحله سقف ششم است.

مدیرکل امور فنی استانداری قم، ادامه داد: اگر چه زمان تحویل پروژه های طرح اقدام ملی مسکن از شروع تا اتمام حدود ۲ سال زمان پیش بینی شده است ولی تلاش می‌شود تا اولین مجتمع این طرح تا پایان دولت دوازدهم تحویل متقاضیان شود.

وی با اشاره به تخصیص ۵۶۰ هکتار زمین برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن در این استان، گفت: با آماده سازی و تخصیص این زمین ها دیگر هیچ قمی در شهرک امیرکبیر اراک اسکان داده نمی‌شود

رحمان‌نیا، ادامه داد: عملیات اجرای طرح ملی اقدام مسکن به صورت شبانه روز ادامه دارد و ادامه این روند بستگی به همکاری متقاضیان برای واریز مبالغ تعیین شده طرح است.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل و بهره برداری از طرح مسکن مهر در این استان گفت: ۴۶ هزار و ۳۳۰ واحد مسکن مهر در این استان افتتاح و تحویل متقاضیان آن شده است و با این اقدام پایان طرح ملی مسکن در استان اعلام شد.

مدیرکل امور فنی استانداری قم خاطرنشان کرد: محوطه سازی ها و مسائل عمرانی طرح مسکن مهر در قم حل شده است و هم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.