طلوع «خورشید» در «ونوس»

همزمان با اکران فیلم‌های نوروزی در سراسر کشور، فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی به عنوان بهترین فیلم سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر و نماینده ایران در آکادمی اسکار به روی پرده سینما «ونوس» قم رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طلوع «خورشید» در «ونوس»
شناسه : 34386 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، فیلم سینمایی «خورشید» دهمین ساخته بلند مجید مجیدی در سینمای ایران این روزها همزمان با اکران فیلم‌های نوروزی در سراسر کشور روی پرده سینما ونوس قم رفته است.

مجیدی که به عنوان مهم‌ترین فیلمساز سینمای کودک سینمای عصر انقلاب شناخته می‌شود، این بار هم به سیاق «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا» و «آواز گنجشک‌ها» سری به دنیای معصومانه کودکان زده و روایتی داستانی از کودکان کار را دستمایه فیلم خود کرده است.

فیلمی که در روزهای پایانی جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر کسب جایزه ویژه هیئت داوران برای بازیگران نوجوان فیلم توانست سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین طراحی صحنه را شکار کند.

جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر برای «خورشید» مجیدی، طلیعه و آغازی تازه بر درخشش این فیلم بود. «خورشید» علاوه بر حضور در چندین و چند جشنواره معتبر داخلی و خارجی، یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره «ونیز» شد که گرچه دستش به «شیر طلایی» نرسید اما هم «فانوس جادویی» بخش جانبی این جشنواره را در دست گرفت و هم جایزه بهترین بازیگر نوظهور جشنواره به روح‌الله زمانی بازیگر نوجوان این فیلم رسید.

مجیدی که به عنوان نخستین فیلمساز ایرانی با «بچه‌های آسمان» نامزد دریافت جایزه اسکار شده و بارها فیلم‌هایش به عنوان نماینده سینمای ایران در مهم‌ترین آکادمی معتبر سینمای دنیا حضور داشته، جدیدترین اثرش یعنی «خورشید» به‌رغم اینکه توانست در میان ۱۵ فیلم برتر بین المللی اسکار قرار گیرد اما موفق به حضور در ترکیب ۵ نامزد نهایی اسکار ۲۰۲۱ نشد.

«خورشید» را مجیدی و نیما جاویدی خالق فیلم تحسین شده «سرخپوست» نوشته‌اند و امیر بنان تهیه کرده است. این فیلم روایتگر داستان پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام علی و دوستانش است که برای کمک به خانواده‌هایشان به سختی کار می‌کنند و برای گذران زندگی برخی مواقع جرائم کوچکی نیز انجام می‌دهند. علی توسط فردی برای پیدا کردن یک گنج که زیر مدرسه‌ای پنهان شده مأمور می‌شود و… .

علی نصیریان، جواد عزتی،  طناز طباطبایی، روح الله زمانی، ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند به تماشای «خورشید» در سه سانس ۱۷، ۱۹ و ۲۱ در سینما ونوس قم بنشینند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.