اسلام هم با حزن بی‌مبنا مخالف است هم با شادی مبتذل/ ارتباطات نامشروع از طریق فضای مجازی گسترش یافت

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه کوچک شمردن معاصی از نفس گناه بدتر است و عده‌ای به‌جای توبه افتخار به گناه می‌کنند، گفت: از زمانی که فضای مجازی رهاشده، آمار طلاق بالا رفته و ارتباطات نامشروع نیز بیشتر شده و آسیب‌های جدی را به بنیان خانواده‌ها وارد کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسلام هم با حزن بی‌مبنا مخالف است هم با شادی مبتذل/ ارتباطات نامشروع از طریق فضای مجازی گسترش یافت
شناسه : 34368 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: دین اسلام با حزن و اندوه بی مبنا مخالف است و متقابلاً با شادی‌های مبتذل نیز موافق نیست و منظور از شادابی و نشاط همان نشاط معنوی است.

وی افزود: خداباوری، خدا ناظری و خدا حاضری می‌تواند نشاطی در زندگی ایجاد کند که قابل وصف نیست و در نهایت انسان می‌تواند شادابی حقیقی را درک کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تمام عوالم هستی مقابل دوربین نظارتی خداوند هستند و غفلت انسان از نگاه خداوندی که حتی از اشاره‌های چشم و نیت‌های باطنی انسان خبر دارد، می‌تواند انسان را از نشاط معنوی دور کند.

رفیعی تأکید کرد: هر چه در جامعه ارتباط مرد و زن نامحرم کمتر شود ضریب ارتکاب معاصی نیز پایین می‌آید و عادی شدن این روابط باعث شکسته شدن قبح معاصی خواهد شد و معاصی جدید را به دنبال خواهد داشت که مصادیق آن در دنیای غرب بسیار فراوان است.

وی یادآور شد: از زمانی که فضای مجازی رهاشده، آمار طلاق بالا رفته و ارتباطات نامشروع نیز بیشتر شده و آسیب‌های جدی را به بنیان خانواده‌ها وارد ساخته است و ضرورت دارد این فضای مجازی کنترل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: کوچک شمردن معاصی از نفس گناه بدتر است و عده‌ای به‌جای توبه افتخار به گناه می‌کنند و شادی بر گناه و کوچک شمردن گناه معصیت بزرگی است.

رفیعی اظهار داشت: ضرورت دارد انسان‌ها ناظر بودن خداوند را در زندگی تقویت کنند و هرروزه آیاتی که نظارت خداوند را تبیین کرده برای خود تکر‌ار نمایند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: عدم اعتقاد به نظارت و حضور خداوند در زندگی ریشه تمام مشکلات انسان در جامعه است.

وی تأکید کرد: در روایتی امام صادق علیه‌السلام سه خصلت وفای به عهد، رعایت حقوق و صبر در مشکلات را نشاط‌آور خواندند و انسان باید همواره در کنار وفای به عهد، رعایت حقوق را به معنای عام داشته باشد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.