اقدامات شهرداری منطقه چهار قم برای استقبال از بهار

مدیر منطقه چهار شهرداری قم به اقدامات انجام‌شده برای استقبال از بهار اشاره کرد و از تلاش برای زیباسازی سیما و منظر شهری، افزایش نشاط شهروندی و کاشت گل و گیاه متنوع در سطح منطقه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اقدامات شهرداری منطقه چهار قم برای استقبال از بهار
شناسه : 34197 | انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره اقدامات انجام‌شده در آمادگی نوروزی در سطح منطقه چهار، اظهار داشت: طبق سنوات گذشته و روزهای پایانی سال طبیعتاً کار شهرداری بیشتر، حساس‌تر و ملموس‌تر خواهد بود و شهروندان با اقدامات واحدهای مختلف شهرداری که در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری و افزایش نشاط شهروندی و کاشت گل و گیاه در سطح شهر بوده، به استقبال از بهار می‌روند.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم افزود: امسال با توجه به اینکه روزهای پایانی سال با ماه مبارک شعبان مصادف شد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در اجرای این طرح‌ها صورت گرفته است.

اصفهانیان مقدم یادآور شد: در راستای اجرای این طرح در حوزه خدمات شهری بیش از ۵۰ هزار متر از جداول شوارع اصلی و فرعی و بیش از ۲۸۰۰ مورد تابلوهای ترافیکی، منصوبات فلزی و مبلمان شهری رنگ‌آمیزی شد.

وی از پاک‌سازی بیش از ۴۰ هزار مترمربع زمین‌های خالی و فاقد کاربری خبر داد و اجرای طرح خدمات محله شامل پاک‌سازی دیوارها و محله‌ها از پوسترهای تبلیغات محیطی، پاک‌سازی انهار و کانیوهای موجود، حذف تابلوها و بنرهای قدیمی و فرسوده، لکه‌گیری معابر و ترمیم حفاری‌های باقی‌مانده و شست‌وشوی کامل جداول و انهار را از اقدامات دیگر این طرح نام برد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم، اقدامات دیگر این طرح را انتقال بیش از ۳۰۰ تن نخاله و ضایعات باقی‌مانده از طرح‌های عمرانی به سایت مربوطه، انتقال وسایل اضافی شهروندان در روزهای پایانی سال و پاک‌سازی تمامی دیوارنوشته‌ها طبق مقررات و ضوابط شهری اعلام کرد.

اصفهانیان مقدم تصریح کرد: در حوزه فضای سبز نیز مانند سنوات قبل اقدامات قابل‌توجهی از قبیل هرس زمستانه بیش از ۳۵۰۰۰ اصله درختان و درختچه‌های سطح منطقه، رنگ‌آمیزی مبلمان بوستان‌ها، تجهیز و به‌روزرسانی کمپلکس‌های بازی کودکان، کاشت گل‌های فصلی و متنوع در بوستان‌ها، میادین و شوارع منطقه، رفع نواقص احتمالی سیستم‌های روشنایی و کاشت درختان مثمر در پروژه‌های فضای سبز و بوستان‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه عمران یادآور شد: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار در حوزه عمران و زیربنایی نیز اقدامات قابل‌توجهی نظیر تسریع در اتمام پروژه‌های عمرانی، پاک‌سازی محوطه پروژه‌های عمرانی و نظارت دقیق بر زمان‌بندی اجرای طرح‌ها صورت گرفته تا شهروندان محترم با مشکلی مواجه نشوند.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم اضافه کرد: اصلاح تمامی چراغ‌های چشمک‌زن و هشداردهنده در سطح منطقه، اصلاح تابلوهای ترافیکی اصلاح و تعویض بولاردها و باتومی‌ها، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی نرده‌های بلوارها و رنگ‌آمیزی و رفع نواقص احتمالی سامانه‌های ویلچررو از اقدامات حوزه ترافیک منطقه بوده است.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در شرایط فعلی بتوانیم محیطی امن، آرام، سبز و سرشار از شور و نشاط را جهت استفاده شهروندان از مکان‌های تفریحی آماده کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.