دانشگاه‌ها کیفیت‌محور شوند/ آموزش حضوری تأثیرگذارتر است

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید دانشجویان را با تعهد و اخلاق‌مند تربیت کنند، گفت: مسئولان دانشگاه‌های کشور به جای کمیت‌گرایی باید کیفیت را سرلوحه کار قرار دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دانشگاه‌ها کیفیت‌محور شوند/ آموزش حضوری تأثیرگذارتر است
شناسه : 34059 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در ارتقای علمی و دانشی کشور، نقش دانشجویان در پیشبرد اهداف انقلاب و تعالی کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئولان دانشگاه‌های کشور به جای کمیت‌گرایی باید کیفیت را سرلوحه کار قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید دانشجویان را با تعهد و اخلاق‌مند تربیت کنند، تصریح کرد: دانشجویی که طبق آموزه‌های دینی و اسلامی تربیت شده، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد اما دانشجویی که تعهد نداشته باشد، برای دستیابی به اهدافش دست به هر کاری می‌زند و تنها به دنبال کسب درآمد است.

آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم توجه دانشگاه ها و دانشجویان به نیازهای روز جامعه تأکید کرد و افزود: تولید علمی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد باید کاربردی و رفع‌کننده نیاز و دردی از مشکلات جامعه باشد، مسئولان دانشگاه‌ها باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشند.

وی ارتباط نزدیک دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: مملکت را دو گروه علمای حوزوی و فضلای دانشگاهی توسعه می‌دهند؛ بنابراین اگر دانشگاه‌ها و دانشجویان با حوزه‌‌ها و فضلا ارتباط نزدیکی داشته باشند، بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن مسائل آموزشی، گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه شیوع بیماری کرونا وسیع‌تر است اما دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی آنها به صورت حضوری انجام می‌گیرد، در کشور ما نیز اگر برنامه‌های درسی و آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.