ورود قم به منطقه زرد کرونایی/ تحقق ایمنی نسبی در قم با واکسیناسیون حداقل ۷۰۰ هزار نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه متأسفانه قم از منطقه آبی خارج و به رنگ زرد تبدیل شد، گفت: تا زمانی که حداقل ۷۰ درصد مردم قم یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر واکسن نزده باشند، ایمنی نسبی یعنی آغاز قطع چرخه انتقال ویروس ایجاد نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ورود قم به منطقه زرد کرونایی/ تحقق ایمنی نسبی در قم با واکسیناسیون حداقل ۷۰۰ هزار نفر
شناسه : 34024 | انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ محمدرضا قدیر در این زمینه افزود: پیش از این قم دارای رنگ آبی کرونایی بود که متأسفانه از منطقه آبی خارج و به رنگ زرد تبدیل شد.

وی اضافه کرد: از همشهریان تقاضامندیم مباحث بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی گرفته و از ورود قم به مناطق پر خطر بعدی جلوگیری کنند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس، به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قم اشاره کرد و یادآور شد: متوسط نمونه های مثبت کرونا در قم و در ماه های اخیر، کمتر از ۱۰ درصد بود که متأسفانه این عدد هم اکنون به حدود ۱۸ درصد رسیده است.

قدیر افزود: تا زمانی که حداقل ۷۰ درصد مردم قم یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر واکسن نزده باشند، ایمنی نسبی یعنی آغاز قطع چرخه انتقال ویروس ایجاد نمی شود و از این رو، همچنان باید دانست که استفاده از ماسک و همزمان با آن رعایت فاصله گذاری و شستن مکرّر دست ها، بهترین شیوه برای پیشگیری از کووید۱۹ است.

وی با ابراز امیدواری از این که تا خرداد سال آینده، واکسن ایرانی با تولید انبوه وارد بازار خواهد شد، اضافه کرد: محدودیت تردد شبانه برای خودروهای شخصی باید تداوم داشته باشد، چراکه این منع تردد بر اساس بررسی ها در کاهش انتقال ویروس کرونا بسیار مؤثر بوده است.

قدیر، همچنین خواستار فعال بودن حداکثری دوربین های پلاک‌خوان در سطح شهر قم شد و گفت: تشدید نظارت ها و ارسال پیامک برای متخلّفان می تواند عامل بازدارنده ای برای تحقق کاهش ترددها باشد.

وی، تنوع ژنتیکی ویروس کووید۱۹ را از چالش های مبارزه با این ویروس عنوان و اضافه کرد: ویروس جهش یافته می تواند کودکان را نیز مبتلا کند، بنابر این باید از کودکان صیانت شود و آنان را به استفاده از ماسک تشویق کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.