تجهیز بیش از سه هزار دستگاه تاکسی فعال قم به سیستم پرداخت‌الکترونیکی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری قم از مجهز شدن بیش از سه هزار تاکسی درون‌شهری به سیستم پرداخت الکترونیک QR خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجهیز بیش از سه هزار دستگاه تاکسی فعال قم به سیستم پرداخت‌الکترونیکی
شناسه : 33918 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک از تجهیز سه هزار تاکسی درون‌شهری به پرداخت الکترونیکی کرایه از طریق سیستم «کیو. آر. کد» خبر داد و اظهار کرد: باوجود مجهز شدن ۸۰ درصد از تاکسی‌های فعال استان قم به سیستم پرداخت الکترونیک، تراکنشی با میزان بسیار پایین اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری قم، بهره‌برداری درست از این سیستم را نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق دانست و افزود: بهره‌برداری درست از این سیستم می‌تواند در کاهش آلودگی و کنترل بیماری کمک‌کننده بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در استفاده درست از این سیستم هستیم.

نیک، سپس به نحوه استفاده از این سیستم اشاره کرد و گفت: با دانلود سامانه قمیار و واردکردن گزینه پرداخت الکترونیکی می‌توان به‌راحتی عملیات پرداخت را در هنگام استفاده از تاکسی‌ها  انجام داد.

*عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری در سال ۹۹

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی‌های درون‌شهری در سال ۹۹ افزایش نیافته است، عنوان کرد: اگر قرار باشد مطابق با تورم، نرخ کرایه‌ها تعیین شوند قیمت‌ها افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: از سال گذشته تاکنون نرخ تورم بسیار زیاد بوده و تأثیر دو تا سه برابری در افزایش قیمت لوازم‌یدکی داشته و در حال حاضر هزینه نگهداری یک دستگاه خودرو بیش از دو برابر شده است.

نیک به نرخ بنزین نیز اشاره و تصریح کرد: تنها هزینه سوخت در یک سال اخیر ثابت مانده اما بااین‌وجود به دلیل یکسری ملاحظات، نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری افزایش نیافته و آخرین تغییر برای اواخر سال ۹۸ بوده است.

وی، حذف یک مسافر در تاکسی‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا نیز یادآور شد و گفت: در تاکسی‌ها، حذف یک مسافر و تقسیم کرایه بین سایر مسافرها به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و درواقع افزایش نرخی وجود نداشته است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از آسیب حداکثری بخش حمل‌ونقل از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: رانندگان تاکسی در این فاصله بیشتر از قبل آسیب‌پذیر شده و مشکلات معیشتی و درآمدی بسیاری دارند.

نیک اضافه کرد: تقریباً هشت هزار راننده در سطح شهر در حال فعالیت هستند که کمک کوچک ۱۰۰هزارتومانی نیز به این قشر مبلغ قابل‌توجهی است.

وی تأکید کرد: متأسفانه به علت هزینه‌های بالا نتوانستیم کمکی به همه خانواده تاکسیرانی داشته و از بین آن‌ها تعدادی را که  مستأجر هستند شناسایی کرده و در دو تا سه مرحله بسته معیشتی به این دوستان تقدیم شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم به کاهش مسافر در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در دو ماه نخست سال جاری نزدیک به ۶۰ تا۷۰ درصد کاهش مسافر داشتیم.

نیک ادامه داد: اما در ماه‌های بعدی این میزان کمتر شده و در اسفندماه  که جزو روزهای خوب کاری رانندگان بوده نسبت به مدت مشابه آن در سال‌های قبل از ۹۸، بین ۳۰ تا ۴۰درصد کاهش سفر و مسافر ثبت‌شده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.