نگاهی به هشت کتاب جشنواره همسفر/ از «چُغُک» تا «شهربانو»

شهر بیست/ دبیر جشنواره کتاب همسفر به بیان ویژگی‌های هشت کتاب برگزیده این جشنواره پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به هشت کتاب جشنواره همسفر/ از «چُغُک» تا «شهربانو»
شناسه : 3386 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حمید خلیلی در تشریح هشت کتاب برگزیده جشنواره همسفر، اظهار کرد: کتاب «چغک» مربوط به انتشارات «ایمان جهادی» درباره دو روز از انقلاب در مشهد به مسئولیت رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به کتاب «خط تماس»، افزود: این کتاب محصول انتشارات «فاتحان»، در قالب رمان به دو روز پایانی زندگی شهید کاظمی پرداخته است.

دبیر جشنواره همسفر تصریح کرد: کتاب «شهربانو» هم در قالب رمانی جذاب به احوال و زندگی مادران شهدا پرداخته است؛ این کتاب محصول انتشارات «ستاره‌ها» است.

خلیلی با اشاره به کتاب «من مادر مصطفی»، افزود: این کتاب محصول انتشارات «رسول آفتاب» نوشته یکی از نویسندگان خوب کشورمان، آقای رسول مخدومی است که در آن خاطرات مادر، دوستان و نزدیکان شهید مصطفی احمدی روشن روایت شده است.

وی همچنین به کتاب «شانزده سال بعد» اشاره کرد و گفت: این کتاب درباره شهید شفیعی از شهدای قم است که بعد از شانزده سال اسارت، به شهادت رسید. این کتاب برگرفته از خاطرات حاج حسین کاجی در قالب داستان، توسط انتشارات حماسه۱۷ منتشر شده است.

دبیر جشنواره همسفر با اشاره به کتاب «سربلند»، گفت: این کتاب، خاطرات داستانی شهید محسن حججی به نویسندگی محمدعلی جعفری و محصول انتشارات «شهید کاظمی» است. 

خلیلی در معرفی کتاب «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها»، اظهار کرد: این کتاب محصول انتشارات «مطاف عشق» است و کار طنز دفاع مقدس برای سن نوجوانان است.

وی افزود: همچنین کتاب «تو شهید نمی شوی» از نشر معارف درباره شهید بیضایی از مدافعان حرم است.

دبیر جشنواره همسفر در رابطه با مبنای انتخاب هشت کتاب، اظهار کرد: توسعه و معرفی کتاب های خوب به مردم یکی از مبنای این انتخاب بود؛ همچنین سعی کردیم ناشر دولتی نباشند و به دنبال این بودیم از ناشران مردمی و خصوصی که با مشکلات جدی مواجه هستند، حمایت کنیم.

خلیلی همچنین در رابطه با این پرسش که چرا از کتاب های مشهور دفاع مقدس در بین این هشت کتاب دیده نمی شود، گفت: همیشه بنا بر این بوده که یک سری کتاب خاص و پرفروش معرفی شود اما هدف ما این بود که کتاب های جدید حوزه دفاع مقدس هم به مردم معرفی شود؛ البته این هشت کتاب از نظر کیفی، کمتر از کتاب های مشهور دفاع مقدس نیست.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.