عرضه واکسن ایرانی از خردادماه/ مواضع کشورها نسبت‌به ایران نرم شده/ افزایش دلار به‌دلیل خروج آمریکا از برجام بود

وزیر کشور تغییر و افزایش قیمت دلار را مربوط به خروج آمریکا از برجام دانست و گفت: در حوزه مذاکرات برجام، فضا خیلی بهتر شده و مواضع بسیاری از کشورها نسبت به ایران نرم‌ شده و رفت‌وآمدها نیز بیشتر شده است، ما برای برداشتن تحریم‌ها یک ساعت هم تعلل نمی‌کنیم اما آنها باید برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند تا ما هم برگردیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عرضه واکسن ایرانی از خردادماه/ مواضع کشورها نسبت‌به ایران نرم شده/ افزایش دلار به‌دلیل خروج آمریکا از برجام بود
شناسه : 33806 | انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س)، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن تقدیر از همکاری‌ها و همراهی‌های حرم مطهر در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز از نزدیک شاهد بودم که زائران در تشرف به حرم مطهر فاصله‌گذاری خوب اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: به لطف خداوند، استان قم امروزه در بحث کرونا در شرایط مطلوب و خوبی به سر می‌برد و با مراعات کردن مردم ویروس‌ها تاثیری نخواهند داشت و مردم نیز از ماسک بهره برده و فاصله‌ها را هم رعایت می‌کنند.

وزیر کشور از روند کاهشی فوت‌شدگان بر اثری بیماری کرونا و همچنین روند مطلوب تولید واکسن کرونا یاد کرد و گفت: اکنون بیش از یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و در این مدت فشارهای اقتصادی بسیاری بر مردم تحمیل شده است که امیدواریم این فشارها را کاهش دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان با عهدشکنی خود در برجام نشان دادند که به عهد خود پایبند نیستند و این موضوع برای همه به اثبات رسید به همین علت وقتی سه بار پرونده ما به شورای امنیت رفت با صدور قطعنامه‌ علیه ایران موافقت نشد؛ شکست ترامپ با فضاحت متفاوت در انتخابات نیز افتخاری بود برای مقاومت مردم ایران و در این مرحله باید با وحدت و هماهنگی پشت سر رهبری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی برای مردم مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است، گفت: همانطور که رهبری هم گفتند اگر بتوانیم یک ساعت هم تحریم‌ها را زودتر برداریم به نفع ماست اما دستاوردهای نظام و جبهه مقاومت نیز باید حفظ شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مواضع بسیاری از کشورها نسبت به ایران نرم‌ شده و رفت و آمدها نیز بیشتر شده است و امیدواریم با این روند بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در حوزه بین‌المللی برسیم.

وی ادامه داد: سال جاری برای مردم و نظام بسیار سخت بود چراکه می‌خواستند اهداف شوم خود را با فشار به مردم محقق کنند اما موفق نشدند و ما امیدواریم سال آینده سال گشایش باشد.

لغو تحریم ها شرط بازگشت ما به برجام است

وزیر کشور همچنین در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ کشور دنیا توانسته‌اند واکسن تولید کنند و آن را به مرحله عمومی برسانند، گفت: تولید واکسن، بسیار سخت و تخصصی است؛ ان‌شاءالله ما هم در خردادماه سال آینده، واکسن ایرانی را عرضه خواهیم کرد. سال سختی را گذراندیم اما امیدواریم سال ۱۴۰۰ به برکت دعای شما بزرگواران، سال خوب و با گشایشی باشد. 

رحمانی فضلی افزود: بحث انتخابات و حضور حداکثری مردم در انتخابات و مسئله انتقال دولت و اداره کشور در آن دوره از مسائل مهم کشور در سال ۱۴۰۰ است. هر کاری که تجربه دنیا و عقل و دانش ماست، انجام می‌دهیم اما به لطف الهی و دعای مردم و شما خوبان، خداوند انجام امور را برای ما میسر می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه مذاکرات برجام، فضا خیلی بهتر شده است، افزود: بعد از اینکه آن فرد نابخرد، قراردادی را که تمام دنیا امضا کرده بود، در انظار عمومی پاره کرد، همه مردم دنیا فهمیدند که آنها به عهد خودشان پایبند نیستند و بعد از رفتن او، فضا برای ما در عرصه بین‌الملل بهتر شده است. ما برای برداشتن تحریم‌ها یک ساعت هم تعلل نمی‌کنیم اما شرایطی دارد که آنها باید برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند تا ما هم برگردیم.

بر اساس اعلام خبر خبرگزاری مهر، وی تغییر و افزایش قیمت دلار را مربوط به خروج آمریکا از برجام دانست و گفت: تمام تلاش دولت، طی مسیر کشور طبق اصول و قواعد است البته با وجود مخالفت‌های بعضی کشورهای منطقه، ایران همچنان دارای نفوذ و قدرت در منطقه است و همه اینها، عنایت الهی به مردم و ملت ایران است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.