۴۰ درصد مبتلایان جدید کرونا سابقه شرکت در مراسم ختم و عروسی دارند/ کاهش سنی مبتلایان کرونایی

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه ۴۰ درصد افرادی که تست آن‌ها مثبت شده، سابقه حضور در تالارهای عروسی و مراسم ختم و عزا داشتند، گفت: میانگین روزانه بستری‌شدگان و هم‌چنین روند آمار فوتی هم افزایش‌یافته و باید منتظر شیب تندی همانند آذرماه باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۰ درصد مبتلایان جدید کرونا سابقه شرکت در مراسم ختم و عروسی دارند/ کاهش سنی مبتلایان کرونایی
شناسه : 33747 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گزارشی از ابتلای بیماری و وضعیت استان قم در زمینهٔ بحران کرونا ارائه و اظهار داشت: ۴۰ درصد افرادی که تست آن‌ها مثبت شده، سابقه حضور در تالارهای عروسی و مراسم ختم و عزا داشتند لذا در هفته گذشته تا ۱۵ اسفندماه میانگین بستری روند افزایشی به همراه داشته است.

وی افزود: میانگین روزانه بستری‌شدگان و هم‌چنین روند آمار فوتی هم افزایش‌یافته است لذا باید منتظر شیب تندی همانند آذرماه باشیم، با توجه به این‌که استفاده از ماسک در اماکن عمومی در بین مردم هم کاهش‌یافته است.

*موفقیت طرح شهید سلیمانی در ره‌گیری و شناسایی بیماران  

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: تعداد تست‌ها رو به افزایش است و از هفته گذشته از ۳ هزار تست به ۴ هزار و ۲۵۳ تست رسیده و هم‌چنین تست‌های رپید به ۲ هزار و ۱۱۱ تست افزایش یافته که از راهبردهای مهم طرح شهید سلیمانی است.

محبی بیان کرد: طرح شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی در شناسایی و ره‌گیری بیماران کرونایی دارد اگر این طرح نبود شاهد افزایش روند بستری‌ها در بیمارستان‌های استان بودیم.

 کاهش سنی مبتلایان کرونایی در قم 

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: طی تست‌های صورت گرفته و رصدی که انجام دادیم مناطقی که بافت جوان‌تری مانند منطقه پردیسان دارند بیشتر با بیماری کرونا درگیر هستند ابتلای گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان بیشتر است درحالی‌که در موج گذشته گروه سنی کم‌تر از ۲۰ سال درگیر آن‌ها کم‌تر از ۳ درصد بود اما در شرایط کنونی ۱۳ درصد جوانان درگیر بیماری کرونا هستند.

محبی بیان کرد: هرچند تعطیلی مدارس مصوبه مطلوبی بود اما برخی مدارس در سطح استان فراخوان برای حضور دانش آموزان به‌صورت حضوری در کلاس درس داده‌اند و این هشدار جدی است.

به گفته این مسئول، در آرامستان‌ها هم شاهد برگزاری تجمعات و مراسم‌های عزا هستیم پایانه‌های مسافربری چه شهری و چه برون‌شهری تا ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، باید شهرداری و راهداری در این زمینه وارد عمل شوند.

*صف‌های مرغ و تالارها و شهربازی مسقف چالش دیگر استان 

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: مرکز بهداشت بار سنگینی بر عهده دارد و بایت اخطارهای مستمر و ارائه گزارش‌های هفتگی و اقناع‌سازی خسته و فرسوده شده است در شرایط کنونی با چالش‌های بسیاری ازجمله صف‌های مرغ در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز بازی مسقف و هم‌چنین مسافرین ورودی و خروجی و پایانه‌های درون و برون‌شهری روبه‌رو هستیم، برخی دستگاه‌های اجرایی هم اقدام به برگزاری انواع همایش‌ها می‌کنند که در شرایط کنونی استان هشدار دهند است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.