ساخت و احیای ۴۵۰ کیلومتر باغچه طولی در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم از ساخت و احیای ۴۵۰ کیلومتر باغچه‌های طولی در این کلان شهر به عنوان یکی از راهبردهای خدمات شهری در حوزه فضای سبز خبر داد و گفت: شناسنامه باغ‌های استان آماده و سعی شده کمترین تغییرکاربری را در باغات استان داشته باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساخت و احیای ۴۵۰ کیلومتر باغچه طولی در قم
شناسه : 33720 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدامیر سامع در جلسه شورای معاونین شهرداری قم با ارائه گزارشی از خدمات صورت گرفته در بخش خدمات شهری و فضای سبز، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه براساس یک برنامه پنج ساله تنظیم و هدف‌گذاری و با یک ساختار جدید امور پیش رفت.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با قدردانی از شهردار قم، معاونان و شهرداران مناطق بابت همراهی‌ها و تعیین سیاست‌ها در توسعه فضای سبز، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بخشی از اقدامات از جمله خرید و کاشت درخت، توسعه شبکه‌های آبرسانی و ایجاد منابع آب، ایمن‌سازی آبنماها و روشنایی‌های شهری، اسباب‌بازی‌ها و ایمن‌سازی آنها به صورت متمرکز از مرکز دنبال شد.

سامع با بیان اینکه در اجرای طرح های فضای سبز تلاش شد مبنای تمام مباحث در سازمان پارک‌ها علمی باشد، گفت: یکی از این اقدامات اجرای طرح جامع گونه‌های مناسب اقلیم شهر قم بود که با همکاری متخصصان منابع طبیعی و شهرداری تمام گونه‌ها موجود با توجه به اقلیم طبیعی قم بررسی و توسعه فضای سبز بر این مبنا انجام شد.

وی به طرح جامع منابع شبکه انتقال آب و پساب بود اشاره کرد و افزود: این طرح نیز از سال ۹۶ آغاز شد و مراحل آن در سازمان شهرداری‌های کشور نیز به تصویب رسید و براین اساس در حال حاضر شهر قم دارای برنامه ۱۰ ساله است تا امور آب و پساب را دنبال کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: هر پروژه‌ای از سال ۹۸ در زمینه‌های مختلف از جمله حفر چاه‌های جدید، مخازن و خطوط لوله ایجاد می‌شود براساس این طرح است و حتی برخی از اینها دارای اعتبار ملی هستند.

سامع همچنین از تدوین شناسنامه باغ‌های قم خبرداد و گفت: سعی شد کمترین تغییرکاربری را در باغات داشته و کمترین خسارت را در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: ایجاد باغچه‌های طولی به عنوان یکی از راهبردهای فضای سبز نیز دنبال و در پی اجرای آن ۴۵۰ کیلومتر ایجاد و احیای باغچه‌های قدیم داشتیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: در حوزه منابع آب نیز تفاهم نامه خوبی با آب منطقه‌ای تنظیم و مجوز ۱۳ چاه جدید گرفته شد که هفت حلقه آن احداث شده است.

سامع با بیان اینکه برای اجرای تمام امور در بخش خدمات شهری ساختار ایجاد شد، افزود: با ایجاد این ساختارها که با هدف توسعه فضای سبز، نگهداری و بهره‌وری بیشتر انجام شد، رسیدگی امور به صورت روزانه و سیستمی است.

وی همچنین با اشاره به تألیف و رونمایی پنچ جلد کتاب تخصصی در حوزه فضای سبز و باغات شهری قم، بیان کرد: هدف‌گذاری ما تدوین ۲۰ جلد است که امیدواریم این مهم نیز در کمترین زمان ممکن محقق شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.