فاز دوم طرح شهید سلیمانی در قم اجرایی می‌شود

فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی در قم از کاهش ۸۰ درصدی فوتی با اجرای مرحله اول طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: در فاز دوم طرح شهید سلیمانی، شناسایی، جداسازی و قرنطینه بیماران و در نهایت قطع زنجیره انسانی بیماری دنبال می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فاز دوم طرح شهید سلیمانی در قم اجرایی می‌شود
شناسه : 33656 | انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سپاه قم، امیر جعفری، هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را کنترل اپیدمی بیماری کرونا خواند و گفت: طرح شهید سلیمانی از بیستم آبان ماه سال جاری ابلاغ و از اول آذرماه به صورت محله محور در سطح شهرستان قم اجرا شد و هدف این طرح در کل کشور کاهش مرگ و میر به میزان ۴۰ درصد، کاهش بستری به میزان ۵۰ درصد و افزایش ۹۰ درصدی حمایت از بیماران کرونایی بوده است که ظرف مدت اجرای آن به لطف خداوند توانستیم به کاهش چشمگیر ۸۰ درصدی مرگ و میر دست یابیم.

وی در ادامه اظهارداشت: حدود ۲۵ میلیون نفر در کل کشور زیرپوشش حمایتی قرار گرفته اند که به استناد آمار منتشره و بر اساس میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر، استان قم جزء استان‌های انتهایی آمار سراسر کشور بوده و این نشان دهنده توفیق بزرگی الهی و تلاش متولیان امر بخصوص کمیته‌های عملیاتی بوده است.

جعفری افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پانزدهم اسفند فرمودند، به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی که برای اقشار مختلف مردمی بوجود آمده، باید کاری کرد که کرونا هر چه سریعتر تکلیفش مشخص شود، لذا به همین خاطر فاز دوم طرح شهید سلیمانی ابلاغ و هدف اصلی آن تقویت بیماریابی است؛ یعنی تا حد ممکن بیماران کرونایی را شناسایی، جداسازی و قرنطینه سازی کرد.

فرمانده ناحیه بسیج شهرستان قم با بیان این مسئله که رهیابی بیماری در دستورالعمل قبلی هم وجود داشته است، اظهار کرد: در فاز دوم طرح شهید سلیمانی، شناسایی، جداسازی و قرنطینه بیماران و در نهایت قطع زنجیره انسانی بیماری برجسته شده است و می‌توان با اجرای این فاز کم کم به سوی ریشه کن نمودن این ویروس پیش رفت.

وی لازمه تحقق این امر را عزم جدی متولیان، چه در بخش سلامت اعم از مراکز بهداشت و سلامت و چه در بسیج در قالب تیم‌های عملیاتی ارزیابی کرد و افزود: بسیجیان در سطح محلات شهر قم ۹۲ کمیته‌ و در منطقه پردیسان ۳ کمیته‌ عملیاتی محله را تشکیل داده و در حال خدمت رسانی هستند که به فضل الهی آمار بسیار خوبی را در این زمینه به دست آورده ایم.

جعفری گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ابتدای طرح شهید سلیمانی ۱۱۴۵ بیمار، در آذر ماه ۴۱۸ بیمار، در دی ماه ۱۷۸ بیمار، در بهمن ماه ۱۰۰ بیمار و در حال حاضر ۸۸ بیمار بوده است و به عبارتی در بازه زمانی سه ماه و نیم ۷۸۴ بیمار کرونایی توسط مراکز سلامت به ما معرفی شده اند.

وی همچنین از توزیع تعداد ۱۳۲۲ بسته معیشتی مختص بیماران کرونایی به ارزش ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، توزیع ۱۷۲۴ بسته بهداشتی مختص بیماران کرونایی، طبخ غذا به تعداد ۵۲۵۵ وعده مخصوص خانواده‌های دارای بیمار کرونایی و توزیع مبلغ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: این مبالغ در میان خانواده‌های نیازمند بخصوص نیازمندان به دارو توزیع شده و حتی در برخی موارد این کمک‌ها در قالب خرید اقلامی همچون بخاری، آبگرمکن، فرش و در چندین مورد خرید تبلت برای فرزندان خانواده‌های نیازمند انجام گرفته است.

فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی در قم با اشاره به روند کاهشی تعداد بیماران کرونایی از آغاز طرح شهید سلیمانی و تاثیرگذاری بسیار مطلوب این طرح در ارتقاء سطح سلامت جامعه افزود: قطعا علاوه بر تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های حوزه سلامت، خدمات بسیجیان هم بسیار مهم و ارزنده بوده است.

وی ادامه داد: یکی از خدمات بسیجیان برای قطع زنجیره انسانی کرونا، تقبل فعالیت‌های خانواده‌های دارای بیمار از قبیل خرید مایحتاج و تحویل این اقلام به درب منازل آن‌ها بوده است. در کنار این فعالیت‌ها رهگیری و شناسایی بیماران کرونایی را می‌توان اضافه کرد و بسیج توانست ۴۴۶۸ مورد غربالگری حضوری و ۱۶ هزار مورد غربالگری تلفنی را در این زمینه صورت دهد.

جعفری تصریح کرد: در حوزه نظارت هم بسیج ۲۳ هزار مورد نظارت و پایش صنوف را به انجام رسانده و بسیجیان با حضور در اماکن و صنوف مختلف و تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه تذکرات به آن‌ها توانستند وضعیت خوبی را سامانه آمار و عملکرد مرکز بهداشت به جای بگذارند.

وی ادامه داد: البته باید گفت: به واسطه کاهش تعداد بیماران کرونایی، اقدامات حمایتی بسیج نیز از نظر کمی کاهش پیدا کرده و بدیهی است که هر چه تعداد بیماران کاهش یابد نیاز به اقدامات حمایتی هم کاهش می‌یابد و از طرفی با توجه به وضعیت آبی شهر قم، نیاز به اقدامات نظارتی هم کاهش یافته ولی به درخواست مسئولین مرکز بهداشت اقدامات نظارتی همچنان ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم در پایان ضمن اشاره به تقویت شاخصه‌ی بیماریابی در سطح شهر بر اساس ابلاغیه فاز دوم طرح شهید سلیمانی و پیگیری جدی آن، خاطرنشان کرد: برنامه ویژه فاز دوم طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز، در آینده نزدیک توسط مسئولین استان قم بررسی و مفاد آن تصویب و اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.