اخلاق‌مداری از نماز واجب‌تر است/ بعثت نبی رحمت برای انسان‌سازی بود

حجت‌الاسلام فرحزاد با ابراز تأسف از اینکه اخلاق‌مداری در جامعه امروزی به حاشیه رفته درحالی‌که داشتن اخلاق از نماز واجب‌تر است، گفت: قاتلان امام حسین علیه‌السلام نمازخوان بودند اما اخلاق دینی را نداشتند و مقابل امام معصوم شمشیر کشیده و حتی به اطفال نیز رحم نکردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اخلاق‌مداری از نماز واجب‌تر است/ بعثت نبی رحمت برای انسان‌سازی بود
شناسه : 33643 | انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در روایات بسیاری به حسن خلق و سخاوت توصیه‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در زمینه‌های فردی و اجتماعی است.

وی افزود: این دو صفت در روایات جایگاه ویژه دارند و در جامعه امروزی، انسان‌ها به خاطر نبود همین دو صفت با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بیشترین پیام‌هایی که از طرف همسران، فرزندان و والدین از طریق مختلف به دست کارشناسان برنامه سمت خدا می‌رسد، حول محور همین دو موضوع اخلاقی است که از بداخلاقی و بخل شکایت دارند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نبی خدا می‌توانست به هنگام مبعوث شدن، بگوید آمده‌ام تا نماز به پا کنم و عابد و عالم تربیت کنم اما مقصد و هدف بعثت اتمام و تکمیل مکارم اخلاق و گسترش صفات برجسته اخلاقی و کرامت‌های انسانی بود که در کلام نورانی حضرت نیز با صراحت بیان‌شده است.

وی افزود: همه انبیاء برای تکمیل و گسترش مکارم اخلاق مبعوث شدند و رسول خدا نیز به‌عنوان خاتم پیامبران نسبت به اتمام و تکمیل نهایی این صفات برجسته الهی وظیفه داشتند.

فرحزاد در ادامه گفت: زحمات نبی خدا برای تربیت انسان‌ها بود چراکه وقتی انسان‌ها به‌درستی و با صفات اخلاقی تربیت شوند دیگر ظلم و جنایت و خیانت نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: قاتلان امام حسین علیه‌السلام  نمازخوان بودند اما اخلاق دینی را نداشتند و مقابل امام معصوم شمشیر کشیده و حتی به اطفال نیز رحم نکردند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: متأسفانه اخلاق در جامعه امروزی به حاشیه رفته است درحالی‌که داشتن اخلاق از نماز واجب‌تر است چراکه وجوب نماز که ستون دین است در روایات برای شکستن غرور و تکبر و ایجاد تواضع و مکارم اخلاقی است.

وی یادآور شد: حلاوت عبادت وقتی اخلاق حسنه را در پی داشته باشد چشیده می‌شود چراکه حلاوت عبادت طبق روایت تواضع و فروتنی است؛ شیطان بااین‌همه عبادات نتوانست در برابر حضرت  آدم علیه‌السلام  تواضع کند چرا حلاوت عبادت را نچشیده بود.

وی افزود: ریشه تمامی رذائل اخلاقی همین تکبر و غرور است که چه‌بسا باعث متلاشی شدن بسیاری از خانواده‌ها می‌شود.

فرحزاد خاطرنشان کرد: طبق روایت هر فردی از همه متواضع‌تر و افتاده‌تر باشد و دل خاضع داشته باشد  به خداوند نزدیک‌تر است و از همه دورتر نسبت به خداوند مغروران و متکبران هستند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.