پنج عامل مهم برای نزدیک شدن به ‌خداوند در کلام امام‌کاظم(ع)

حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: طبق فرموده امام موسی کاظم علیه‌السلام بعد از معرفت به خداوند، نماز، نیکی به والدین، ترک حسد، ترک خودبینی و ترک فخرفروشی پنج عامل مهم در نزدیک شدن به خداوند هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پنج عامل مهم برای نزدیک شدن به ‌خداوند در کلام امام‌کاظم(ع)
شناسه : 33638 | انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی در شب شهادت امام کاظم علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ائمه معصومین بعد از وجود مقدس نبی گرامی اسلام ، صراط مستقیم هستند و این مسئله با صراحت در کلام نورانی رسول گرامی اسلام بیان‌شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوران غیبت افراد جامعه مورد هجوم شیاطین واقع می‌شوند و شبهات بر افراد و جامعه وارد می‌شود طبق فرموده امام کاظم علیه‌السلام باید به سمت اهل‌بیت(ع) رفت و تعالیم اسلامی را از ائمه معصومین فراگرفت و دستوارت درست زیستن را از آن‌ها دریافت و عمل کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تنها راه نجات از ابتلائات و مشکلات در دوران غیبت، تمسک به اهل‌بیت (ع) و متوسل شدن به ریسمان خاندان عصمت و طهارت است.

مؤمنی تأکید کرد: طبق فرموده امام کاظم علیه‌السلام کسانیکه در مسیر پیروی از اهل‌بیت(ع) استوار و ثابت‌قدم هستند از مسائل و اعمالی که فاصله با حضرات معصومین ایجاد کند اجتناب می‌کنند.

وی یادآور شد: برنامه رسیدن به کمال در دنیا در کلام نورانی امام کاظم علیه‌السلام ذکرشده است و برای آرامش و رستگاری باید به این دستورات  عمل کرد، برای رسیدن به غنای بدون مال ، قلب بدون حسد و سلامت در دین طبق فرموده این امام بزرگوار، باید تضرع در درگاه الهی داشته باشیم و از خداوند طلب اعطای عقل کامل کنیم.

 مؤمنی تأکید کرد: منظور از عقل کامل، عقل معاد است نه عقل حسابگر دنیوی و عقل معاش و اگر جنود عقل بر جنود جهل غلبه کند به همان اندازه انسان قانع می‌شود و زیاده‌طلب نیست و غنای باطنی ایجاد خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: رسیدن به غنا در سایه درهم و دینار حاصل نمی‌شود و ثروت زیاد نمی‌تواند غنا ایجاد کند بلکه عزت نفس و قناعت می‌تواند غنای باطنی را ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: صفت رذیله حسد باعث آسیب و آفت بر باطن انسان می‌شود و انسان را به سمت نفاق می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر جسم بیمار شود امکان درمانش وجود دارد اما اگر باطن انسان بیمار شود درمانش بسیار سخت است و باید از خداوند عقلی را طلب نماییم که به‌واسطه آن عبودیت حقیقی حاصل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: هر نوع زیاده‌طلبی انسان را از رسیدن به حقایق عالم هستی بازمی‌دارد و انواع شهواتی که در درون انسان وجود دارد می‌تواند نور عقل را از بین ببرد.

مؤمنی اظهار داشت: طبق فرموده امام موسی کاظم علیه‌السلام بعد از معرفت به خداوند، نماز، نیکی به والدین، ترک حسد، ترک خودبینی و ترک فخرفروشی پنج عامل مهم در نزدیک شدن به خداوند است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.