رهایی ۱۶ محکوم قصاص از چوبه‌دار در قم

رئیس کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رهایی ۱۶ محکوم قصاص از چوبه‌دار در قم
شناسه : 33603 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از میزان، حجت‌الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد و بیان کرد: «مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج» و «ستاد دیه» با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم برای به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومین به قصاص و خروج از بن بست بلاتکلیفی، از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۷ مبادرت به تشکیل کمیته‌ای با عنوان (کمیته صلح سازش) کرد.

رئیس کل دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: کمیته یادشده به صورت مستمر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای دم با تأثیر از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی، اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومینی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تأیید مسئولان زندان باشد و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.

حجت‌الاسلام مظفری با بیان اینکه در سال جاری تاکنون رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومین به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شده است، گفت: همچنین توافق با تعدادی از اولیای دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضاً بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، به عنوان نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان اظهار کرد: از دستاوردهای معنوی این کمیته می‌توان به کاهش آسیب‌های فردی و مخاطرات حفاظتی و امنیتی متأثر از تخلیه فشار‌های روانی ناشی از وضعیت موصوف به زندانیان محبوس در زندان و خانواده آن‌ها و گره گشایی از پرونده‌هایی که بعضاً سالیان متوالی بلاتکلیف بوده اند، اشاره کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.