توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های همشهری

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با ضروری خواندن فرهنگ‌سازی جهت حذف پلاستیک از همکاری جهت توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های همشهری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های همشهری
شناسه : 33571 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به افزایش مصرف کیسه پلاستیکی، اظهار کرد: با توجه به افزایش مشغله کاری افراد و مسافت دور مراکز خرید به محل زندگی آن‌ها، اغلب تمایل دارند تمام محصولات مورد نیاز خود را به صورت یک جا خریداری نمایند، این امر حجم زیادی از نایلون‌ها را در دست مشتری قرار می‌دهد که هر یک از آن‌ها می‌تواند خطر بزرگی برای محیط زیست داشته باشد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: شاید با خود بگویید می توان از این نایلون‌ها به عنوان کیسه زباله استفاده کرد اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید بعد از رها کردن این کیسه‌ها در محیط زیست چه اتفاقی رخ می‌دهد.

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ طبیعت و کاهش استفاده از نایلکس از خودمان شروع کنیم، گفت: نباید فراموش کرد که درگذشته، استفاده از پاکت کاغذی و زنبیل جهت حمل میوه و دیگر مواد مرسوم بوده است و حال نیز می‌توان این رسم را تازه کرد تا جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود.

وی با اشاره به تهیه و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای توسط سازمان میادین شهرداری قم و توزیع در فروشگاه‌های همشهری، گفت: این اقدام مناسب و شایسته نشان اهتمام شهرداری جهت ترویج فرهنگ حذف پلاستیک و استفاده از کیسه پارچه‌ای است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان نیز باید در این زمینه همراه و یاور شهرداری باشند، یادآور شد: شهروندان باید تلاش کنند تا با جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای کیسه‌های پلاستیکی، فرهنگ کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را در خود نهادینه کنند.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.