جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

جدیدترین آمار کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی قم رو به افزایش است و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، بروز بیماری در پردیسان، شهرک قدس، باجک دو و سه، گلزار، شهرک امام حسن(ع) و شیخ آباد بالاتر بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 33558 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۵ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۱ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۲۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۶ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچکدام از بیماران کرونایی جان خود را از دست نداده‌اند.

قدیر تأکید کرد: متاسفانه وضعیت کرونا در قم در حال پیشرفت بوده و از سوی دیگر، عدم توجه به مباحث بهداشتی توسط برخی از همشهریان را نیز شاهد هستیم.

وی افزود: ۴۰ درصد تست هایی کرونا که در هفته گذشته در قم مثبت شدند، مربوط به افرادی بود که در تالارها در مراسم عزا و یا عروسی شرکت کرده بودند.

قدیر تصریح کرد: تست‌های روزانه ما در حال افزایش است و در برخی از روزها تا حدود ۸۰۰ تست کووید۱۹ به صورت روزانه در قم انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه برخی از مناطق قم از جمله، پردیسان، شهرک قدس، باجک دو و سه، گلزار، شهرک امام حسن(ع) و شیخ آباد بروز بیماری بالاتر بوده و باید همشهریان نهایت دقت را در خصوص رعایت دستورات بهداشتی داشته باشند.

همچنین سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هر هفته شاهد این هستیم که دو درصد به میزان تست های مثبت کرونا در حال افزایش است و این زنگ خطر جدی به شمار می رود.

وی افزود: تعداد تست های مثبت در هفته گذشته به بیش از ۵۰ نفر رسیده و این در حالی هست که در هفته های قبل تعداد تست های مثبت ما حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در حال رهگیری و مراقبت های کامل هستیم و تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

محبی با انتقاد از عدم توجه به مسائل بهداشتی در سطح شهر گفت: متاسفانه عادی انگاری در حال گسترش است و با یک چالش جدید در این خصوص مواجه هستیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.