افتتاح بیش از یکصد پارک شهری در قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به افتتاح ۱۰۳ پارک شهری طی ۵ سال اخیر در استان، بر ضرورت احداث بوستان برای تفریح و ورزش بانوان تأکید کرد و گفت: خوشبختانه اکنون تعداد ۷ بوستان برای بانوان احداث شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح بیش از یکصد پارک شهری در قم
شناسه : 33535 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در نشست رسانه‌ای مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم ضمن گرامیداشت ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه با نام هفته درختکاری و منابع طبیعی گفت: مساحت کل فضای سبز شهر قم در سال ۹۴ حدود ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع بود که به لطف خداوند و با تدوین برنامه راهبردی و چشم انداز شهرداری در شهریور سال ۹۹ به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع رسیدیم.

وی عنوان کرد: توسعه فضای سبز ما اعم از شهری، جنگلی و فضای سبز طی ۵ سال اخیر حدود ۸ میلیون متر مربع برابر با ۸۰۰ هکتار بوده است که با تمام امکانات موجود در این مسیر قدم برداشتیم.

جوادیان اقدامات شایسته شهردار قم در خصوص تخصیص بودجه لازم در راستای توسعه فضای سبز استان را مورد تاکید قرار داده و تاکید کرد: بیش از ۲ هزار نفر کارگر در رأس پیکان جهاد سبز در سطح شهر در حال خدمت رسانی هستند که جا دارد از این عزیزان هم نیروهای امانی و هم نیروهای پیمانی تشکر کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به افزایش سرانه ۶ متر مربع به ازای هر نفر تصریح کرد: زمینی را که دانشگاه مفید از اداره راه و شهرسازی دریافت کرده است به دو قسمت تقسیم می شود که بخش اول آن حدود ۳۰۰ هزار متر مربع و مربوط به قرار گرفتن خوابگاه و محوطه و قسمت دوم آن حدود ۴۰۰ هزار متر مربع مربوط به درختکاری و فضای سبز دانشگاه است که مسئولیت نگهداری از این زمین با دانشگاه است.

وی با بیان اینکه جمعیت قم حدود یک میلیون و ۲۸۰ نفر است که به اعزای هز نفر ۲۰ متر مربع فضای سبز در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعداد پارک های شهری در ۹۴ تعداد ۲۶۵ مورد بود که این عدد در سال ۹۹ به ۳۶۸ پارک و بوستان افزایش یافته است که این موضوع حاصل تلاش مسئولان مربوطه است.

جوادیان کاشت تک درخت در خیابان های کم عرض را مورد توجه قرار داده و عنوان کرد: نهضت سبز معابر از سال ۹۵ آغاز شده که در این طرح معابر و خیابان ها با توجه به اولویت بندی درختکاری شده و باغچه طولی در وسط و کناره خیابان ها احداث شد که خوشبختانه در این ۵ سال حدود ۴۵۲ هزار متر طول معادل ۴۵۲ کیلومتر باغچه طولی ایجاد شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰۳ پارک شهری طی ۵ سال اخیر در استان تاکید کرد: رتبه اول به استان اصفهان با ۲۶ متر مربع سرانه فضای سبز، رتبه دوم به استان شیراز با ۲۳ متر مربع فضای سبز و رتبه سوم به استان قم با ۲۰٫۲ متر مربع سرانه فضای سبز تعلق گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر تغییر نگرش از ابتدای سال ۹۶ مبنی بر کاشت درختان چند ساله تصریح کرد: در ۵ سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت و درختچه در سطح شهر کاشته شد که شامل یک میلیون اصله درخت و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درختچه در سطح شهر می‌شود.

وی با اشاره بر ضرورت احداث بوستان برای تفریح و ورزش بانوان استان عنوان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۲ بوستان احداث شد که بوستان ارغوان نیمه تمام بوده و بوستان نرگس در دسترس بانوان قرار داشته است اما خوشبختانه اکنون تعداد ۷ بوستان برای بانوان احداث شده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کارناوال گل و شادی فردا در سطح شهر به حرکت در می آید که با ایجاد فضای سبز و آکنده از گل و گیاه و پخش موسیقی زیبا حس و حال بهار و هفته درختکاری را در سطح شهر تداعی می کنند.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه هفته درختکاری و منابع طبیعی در شهر قم نیز گفت: در ایام هفته درختکاری و منابع طبیعی ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت ‌این هفته و اشاعه فرهنگ درختکاری و توجه به فضای سبز شهری برای شهروندان در نظر گرفته شده است که از ظهر شنبه تا روز ۲۲ اسفند ماه در سطح شهر قم برگزار خواهد شد و همچنین کارناوال گل و شادی نیز روز یکشنبه در سطح شهر به حرکت در می‌آید.

وی در پایان افتتاح پروژه‌های فضای سبز از جمله چندین بوستان و اماکن تفریحی را مورد توجه قرارداد و ادامه داد: با مجوریت نشاط اجتماعی در شهر قم و توسعه اماکن تفریحی اقدامات شاخصی انجام گرفته است که در این ایام شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.