کاشت درخت وظیفه عمومی است/ دسترسی آسان شهروندان به فضای سبز

مدیر حوزه‌های علمیه ضرورت ساخت بوستان‌های محلی را در همه مناطق مورد تأکید قرار داد و گفت: دسترسی آسان همه شهروندان به فضای سبز و بوستان‌های محلی یکی دیگر از طرح‌های خوب شهرداری قم بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت درخت وظیفه عمومی است/ دسترسی آسان شهروندان به فضای سبز
شناسه : 33524 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین روز درختکاری در قم، با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و حفظ محیط‌زیست، اظهار داشت: عملکرد و اقدامت شهرداری قم در توسعه فضای سبز قابل‌تقدیر است.

امام‌جمعه قم، نزدیکی شهر قم به سرانه معتبر و استانداردهای جهانی را قابل‌توجه دانست و افزود: اقدامات و طرح‌های شهرداری قم تحسین‌برانگیز  بوده و یکی از طرح‌های قابل‌توجه و خوب احداث پارک هزار هکتاری است.

آیت الله اعرافی ساخت بوستان‌های محلی را در همه مناطق موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: دسترسی آسان همه شهروندان به فضای سبز و بوستان‌های محلی یکی دیگر از طرح‌های خوب شهرداری قم بوده است.

وی با بیان اینکه توجه به محیط‌زیست وظیفه همگانی است که نباید از آن غفلت کرد و بخشی از آن مربوط به درختکاری است، ابراز کرد: توسعه باغات، جنگل‌ها و مراتع و کاشت درخت وظیفه عمومی است و آحاد مردم و مسئولان در توسعه فضای سبز و صیانت از منابع طبیعی وظیفه‌ای مهم بردوش دارند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه گسترش فضاهای سبز توسط شهرداری‌ها و صیانت از جنگل‌ها و مراتع باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و اصلاح نظام آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تأکید بر جایگاه شهر قم در انقلاب و جهان تشیع ابراز کرد: باید تلاش شود قم به‌عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز علوم دینی در همه عرصه‌ها ممتاز بوده و فضای سبز نیز یکی از این عرصه‌های است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تأمین آب شرب نیز یکی دیگر از نیازهای شهر قم بوده که به حمدالله در دسترس مردم قرارگرفته و امیدواریم به‌زودی نیازهای شهر قم در همه حوزه‌ها و در تراز انقلاب اسلامی تأمین‌شده و قدم‌های مؤثری برداشته شود.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.