مدیرکل بهزیستی قم:

۸ درصد جمعیت قم سالمند است/ جمعیت سالمندان قم ۲ برابر می شود

شهر بیست/ مدیرکل بهزیستی قم گفت: هم اکنون 6 درصد جمعیت استان شامل 90 هزار سالمند بالای 60 سال است که پیش بینی می شود این آمار تا یک دهه آینده با رشد حدود 2 برابری به 15 درصد افزایش یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸ درصد جمعیت قم سالمند است/ جمعیت سالمندان قم ۲ برابر می شود
شناسه : 3346 | انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، رضا سلیقه در جلسه «ستاد صیانت از حقوق شهروندی، سلامت اداری و عفاف و حجاب» در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: قبل از انقلاب، امید به زندگی در کشور ۵۴ سال بود که این آمار به ۷۵ سال افزایش یافته است و این امر موجب شده تا میزان جمعیت سالمند در کشور روند افزایشی داشته باشد.

وی با بیان این که مناسب سازی معابر عمومی از جمله مؤلفه های حقوق شهروندی است، گفت: حضور در اجتماع و دریافت خدمات از جمله حقوق تمام شهروندان است که باید با مناسب سازی امکان، دریافت خدمات برای تمام قشرهای جامعه از جمله سالمندان و معلولان فراهم شود.

وی ادامه داد: نرخ موالید معلول از ۵ درصد در پیش از انقلاب با اقدام های پیشگیرانه و مراقبت های بهداشتی به ۲ تا ۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل بهزیستی قم با تأکید بر اینکه مناسب سازی معابر عمومی برای حضور معلولان و سالمندان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نسبت به گذشته خدمات خوبی در استان ارائه شده است و امکان حضور معلولان در جامعه و ارئه خدمات به آنها ارتقا یافته است ولی این موضوع کافی نیست و باید بیش از گذشته در دستور کار اداره های مختلف قرار گیرد.

سلیقه با تأکید بر اینکه ۱۸ دستگاه اجرایی از ۵۳ دستگاه ارزیابی شده، تمام اقدام های محوله را برای مناسب سازی انجام داده اند گفت: برای دستگاه هایی که در ارزیابی ها نمره پایین کسب کرده اند، دوره های آموزشی برگزار شده است.

وی گفت: علاوه بر سیستم میز خدمت حضوری، سیستم میز خدمت الکترونیکی نیز در این اداره ایجاد شده است که با این سامانه، تمام معلولان بدون نیاز حضوری می توانند از طریق شبکه اینرنت درخواست خود را ارائه و پیگیری کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.