جمع آوری ۱۴۰۰ متکدی در قم

رئیس اداره نظارت در رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: طی سال‌های اخیر پاکسازی متکدیان و افراد کارتن‌خواب انجام شد و طبق آمار اعلام‌شده در سال اول حدود ۳ هزار نفر و در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ نفر متکدی و کارتن‌خواب جمع‌آوری و اسکان داده‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع آوری ۱۴۰۰ متکدی در قم
شناسه : 33450 | انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید مهربان با اشاره به فعالیت مرکز غربالگری، اظهار داشت: طبق بخشنامه و دستورالعمل فعالیت غربالگری، لازم است که از نهادهای مختلف ازجمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نهاد‌های ذی‌ربط یک نماینده در این مرکز حضور داشته باشد.

رئیس اداره نظارت در رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به همکاری مناسب نیروی انتظامی با این مرکز ابراز کرد: طبق مصوبه شورای عالی اداره کشور در سال ۷۸ مقرر شد که شهرداری مکانی را برای نگهداری و اسکان متکدیان در سطح شهر تأسیس و تجهیز کند.

مهربان با بیان اینکه در ابتدا شهرداری با توجه به رسالت در امور شهری جمع‌آوری متکدیان را آغاز کرد، افزود: در سال اول با نیروی امانی و در سال دوم طبق قراردادی که با شرکت مربوطه منعقد کردیم، مرکز را واگذار کردیم تا در بحث ساماندهی متکدیان بتوانیم به شکل بهتری عمل کنیم.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات شخصی مراجعان در دفاتر و سیستم عنوان کرد: تنها بحث جمع‌آوری افراد به عهده شهرداری است، اما درمان آن‌ها با دانشکده علوم پزشکی، اشتغال آنان با اداره کار، تیمار کردن و دادن مشاوره بر عهده بهزیستی و آموزش دادن و ارائه مدرک بر عهده اداره کل فنی و حرفه‌ای است.

رئیس مرکز غربالگری شهرداری قم با تأکید بر نقل‌وانتقال متکدیان اعصاب و روان به مراکز مربوطه، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و تأثیر این بیماری بر چهره شهر و همچنین حمایت شهردار، معاونت خدمات شهری و زحمات اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری نسبت به جمع‌آوری متکدیان و اقدامات خاصی که انجام شد، توانستیم محل تجمع و آلونک سازی‌های سطح شهر را جمع‌آوری کرده و با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر استان، معتادان را شناسایی کرده و در جهت درمان این بیماران گامی برداریم.

مهربان با قدردانی از مقامات قضایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در خصوص تأمین بودجه مورد نیاز، تصریح کرد: استان قم شاه‌راه مواصلاتی ۱۷ استان است و با توجه به ظرفیت‌های مهاجرپذیری و زیارتگاهی این استان، تصمیم داریم این موارد را به‌نوعی ساماندهی کنیم که به احوالات کنونی کشور خدمتی کرده باشیم.

وی با تأکید بر نگهداری بیش از ۴۰ متکدی حرفه‌ای و کارتن‌خواب‌ سطح شهر در ایام شیوع کرونا، اضافه کرد: از زمان ورود کرونا به کشور مشکلات خاصی برای نگهداری و جمع‌آوری متکدیان داشتیم که در این راستا همکاران در اداره کل تخلفات شهری تلاش بسیاری انجام دادند.

رئیس اداره نظارت در رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه متأسفانه برخی از دستگاه‌ها از مسئولیت خود در این زمینه شانه خالی می‌کنند، گفت: با پیگیری‌های فراوانی که با فرمانداری و ریاست دادگاه انقلاب انجام دادیم توانستیم چند نفر از متکدیان را که جمع‌آوری کردیم تحویل بدهیم و همین تلاش شبانه‌روزی همکاران سبب شد تا شهر قم به شهری نرمال تبدیل شود.

مهربان ادامه داد: بیش از یک هزار نفر از ابتدای سال جمع‌آوری و به مرکز غربالگری منتقل‌شده‌اند که حجم قابل‌توجهی از این افراد غیربومی بوده‌اند که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) بلیط برای آنان تهیه‌شده و متکدیان را به شهرهای خود بازگرداندیم.

وی یادآور شد: هرسال با تلاش همکاران در ستاد اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری، پاکسازی متکدیان و افراد کارتن‌خواب را آغاز کردیم که طبق آمار اعلام‌شده در سال اول حدود ۳ هزار نفر و در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ نفر متکدی و کارتن‌خواب جمع‌آوری و اسکان داده‌شده است.

رئیس مرکز غربالگری شهرداری قم با اشاره به انتقال متکدیان مسن به خانه سالمندان عنوان کرد: با توجه به مصوبه‌ای که به ما ابلاغ‌شده نگهداری متکدیان بیش از ۲۴ ساعت امکان‌پذیر نیست.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.