برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بهار ۱۴۰۰

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه نوزدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت در بهار سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون قرار بود در اسفند ماه برگزار شود و بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بهار ۱۴۰۰
شناسه : 33430 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدمصطفی میرعرب‌رضی در این خصوص گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به دلیل مشکلات و فراهم نشدن زیر ساخت فنی در بهار سال آینده برگزار خواهد شد. این آزمون قرار بود در اسفند ماه برگزار شود و بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام آزمون امسال در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل‌بیت (علیه‌السلام) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در ۹ رشته برگزار خواهد شد.

سیدمصطفی میرعرب رضی افزود: هدف از برگزاری آزمون‌های قرآن و عترت، حمایت از برنامه‌های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها یکی از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت به شمار می‌رود. برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از جمله اهداف دیگری‌ است که برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.