احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی در قم با مشارکت بنیاد برکت

استاندار قم گفت: عملیات اجرایی ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صورت خواهد گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی در قم با مشارکت بنیاد برکت
شناسه : 33423 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن «پروژه برکت»، با بیان اینکه مقوله تامین مسکن خصوصا برای اقشار آسیب‌پذیر سیاست راهبردی نظام اسلامی است اظهار کرد: خوشبختانه در استان قم از همان ابتدای امر پیشگام بودیم و توانستیم هم از نظر واگذاری زمین‌هایی که می‌تواند در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرد و هم پیگیری ساخت اقدامات خوبی انجام شد.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: با این طرح ۱۶۳ هکتار از اراضی به شهر ملحق شد تا بتوانیم مسکن را برای اقشار مختلف ایجاد کنیم.

استاندار قم الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس قول مساعدی که وزیر راه و شهرسازی داده است با تصویب این الحاق در شورای عالی معماری و شهرسازی پاسخگوی تقاضاهای بیشمار شهروندان به خصوص ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی در شهرک امیرکبیر خواهیم بود.

وی بیان کرد: در کنار کیفیت، سرعت عمل در اجرای این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با همت ستاد اجرایی فرمان امام امیدواریم که به سرعت این پروژه به سرانجام رسیده و شاهد تکمیل پروژه‌ها باشیم.

سرمست خاطرنشان کرد: امروز در سفر رئیس ستاد اجرایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری خواهد شد؛ با اختصاص این اعتبار احیای واحدهای راکد و نیمه‌راکد را هم در دستور کار داریم که ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در این خصوص اختصاص یافته است.

*سهم ۳۰ درصدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اشتغال‌زایی سالیانه کشور

همچنین محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، یکی از موارد بااهمیت در رشد جمعیت را مسکن عنوان کرد و گفت: ستاد اجرایی در این خصوص فعال شده و در کنار تقویت معیشت به دنبال رفع مشکل مسکن است.

وی تصریح کرد: قبلاً زندگی به شکلی بود که در یک خانه چند خانواده زندگی می‌کردند اما امروز سبک زندگی تغییر کرده، پس باید در زمینه مسکن و معیشت کار کرد تا بتوانیم به رشد جمعیت و افزایش آمار ازدواج برسیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به تسهیلات ویژه ستاد اجرایی در خصوص ازدواج و جهیزیه افزود: با فعالیت‌هایی که ستاد در حوزه اشتغال‌زایی انجام می‌دهد ۳۰ درصد اشتغال کشور را ستاد اجرایی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶۰ هزار مسکن زیرمجموعه بنیاد در قالب‌های مختلف در حال ساخت است افزود: ابتدا قرار بود ۳۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی شروع شود که از این بین ۱۰۰ هزار مسکن را بنیاد متقبل شد.

مخبر با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان چیزی قریب به ۷۰ فعالیت صنعتی را پشتیبانی می‌کند خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن کار بسیار خوبی است و امیدواریم به سرعت بتوانیم ساخت و سازها را تکمیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در صنعت ساخت و ساز عقب هستیم گفت: در حالی که در بسیاری کشورها در چندماه ساختمان چند ۱۰ طبقه می‌سازند هیچ توجیهی ندارد که ساختمان دوطبقه را طی سه سال بسازیم؛ امروز از نظر متخصص در کشور بسیار غنی هستیم و در هرجای کشور نخبگان حضور دارند ولی ما نتوانستیم آنها را به درستی به کار گرفته و تحولی در صنعت ساختمان ایجاد کنیم.

مخبر گفت: تاکید ما بر این است که در ساخت و سازهای آینده بنیاد به‌روزآوری تکنولوژی ساخت در حوزه‌های مختلف مدنظر قرار گیرد. امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه‌های طرح اقدام ملی باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.